Något tillskott som alltid är bra

Trasdockan

Trådstartare
Finns det något foder som alltid är bra att ge? Som hästen alltid har ett "behov" av?

Linfröolja, blir de finare i pälsen eller är det bara slöseri med pengar?

Sv: Något tillskott som alltid är bra

det enda som alltid är bra att ge är ett välbärgat grovfoder

det mesta i övrigt är "onödigt", men de dör oftast inte av om man ger det...

Jag tycker inte att det är fel att ge lite B-vitamin vid pälsfällning och pälssättning.
Annars är jag inte speciellt förtjust i att ge en massa extra saker till hästen.

B-vitamin som tidigare sagts. Samt Linfrö (linfrökaka ger jag) för att hålla magen i trim samt pälsen. Men om man ger fibergi så innehåller det redan linfrökaka.

Ett grovfoder med rätt näringsvärden är nog det enda som är ett absolut måste.

Allt utöver det bör övervägas, om inte annat så av ekonomiska skäl... :angel:

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
484
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 835
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10