Något plaskande med pållarna i år?

F

Flipperus

Har ni hunnit plask plaska med era hästar i havet ännu? :D
Min pålle fick lufsa runt i vattnet idag, hon tycker det är roligt att lukta på vattnet? :rofl: Hon brukar inte gilla att gå i vattnet, speciellt inte om vattnet är kallt! Fast idag plaskade hon ut riktigt duktigt. :)

Har era hästar fått bada något i år? :laugh: Berätta gärna och bilder från första plasken är alltid lika roligt! ;D Ifall ni inte hunnit bada ännu, men ändå vill dela med er lite så tycker jag ni kan showa lite från 09 ;)

Här är från Onsdagens plaskande:
46989_1270681172.jpg

Det är jag som fotar, inte jag uppe i hörnet. :)

p.s, om ni tycker tråden är meningslös behöver ni faktiskt inte kommentera det, om någon moderator tycker samma så stäng den då.

Sv: Något plaskande med pållarna i år?

Jag rider på stranden 3-4 dagar i veckan, men jag brukar sällan vara i vattnet. Bara rida på stranden.

Vi har plaskat i en sjö under påsken. Eftersom vattenhindret var helt torrt på terrängbanan när vi var där så hittade vi en egen sjö att plaska i.

Idag ska jag rida ner till havet och se om jag får i honom där... :laugh:

Isen får nog gå först ... Japp, här är snö och is kvar:cool:

Har ni fortfarande snö och is kvar? :o Igår på väg hem från havet såg vi två pytte små, ensamma snöhögar, men annars börjar det bli riktigt fint här! :D
Hur kallt är det där? :o

Idag ska jag rida ner till havet och se om jag får i honom där... :laugh:

Haha gör det! ;D Kanske man kan bjuda på lite bilder eller åtminstone lite news om hur det gick? ;)

Vi får väl se!

Jag hade ett schå med att få ner honom i sjön, fick faktiskt ge upp helt på ena sidan och rida runt till ett annat ställe där det var översvämning och således inga branta strandkanter. Det krävdes ändå en hel del övertalning, men andra dagen vi red dit gick han i nästan direkt och plaskade runt lite.

Har ni fortfarande snö och is kvar? :o Igår på väg hem från havet såg vi två pytte små, ensamma snöhögar, men annars börjar det bli riktigt fint här! :D
Hur kallt är det där? :o

Nu, kl 13.30, är det ca 4 +grader. Snön smälter något men vi har över 20-30 cm kvar...grusvägarna är fria där solen kommer åt men vi har inte haft sol på flera dagar och igår snöade det :cool:

Uuusch! :( Här är det just nu +7.7° , igår var det hela 11°!! :bow:

bada?? det är ju för fasen IS! :eek:

tror inte hästar mår bra av att bada i så kallt vatten.

Ingen is här omkring och har inte varit på rätt länge! :o

Beror ju på var i Sverige man bor :angel:

Här är ingen is och har inte varit på länge, 15 grader och sol idag :love: Jag har inte hav nära stallet längre men har ridit i vattenhindret på terrängbanan många gånger :D

Förresten är det super att ställa sig i vattenhindret och kyla benen en stund efter man har ridit :idea:

Vi hade en vansinnig regnstorm förra veckan. Det var översvämning överallt. Efter ett par dagar hade i alla fall halva volten torkat så ok att man kunde rida där, så det gjorde jag.

Min 23-åriga fux tyckte dock att andra halvan av ridbanan såg MYCKET bättre ut, så han drog med mig dit, plaskade runt som en glad unge och blåste luftbubblor genom näsborrarna i vattnet. Han blev så blöt av plaskandet att jag fick skynda mig att rädda sadeln genom att sadla av - då lade han sig i den djupaste delen av vattenpölen och RULLADE. :eek::rofl::love: Vattenhäst galore! Eftermiddagsspa på ridbanan!

Jag "plaskade" ovanPÅ sjön redan i januari :D
piskvek5.jpg

30cm tjock is är inte ofta vi ser här i göteborgstrakten!! :love:

Den har dock inte släppt från våra badställen ännu så det mesta vi plaskat i är vattenpölar och vår promenadbäck(dvs man rider en bit i bäcken).

Förra året badade vi i havet ute på Öland när vi tog med hästarna på en veckas "semester"... Det var häftigt!
Min sambo o hans häst...
mathiasplask_48414360.jpg

Vi bor inte så många mil från kusten så iår hoppas jag vi kan ta transporten ut o rida i havet "hemma" o inte behöva köra tvärsöver landet för det... :idea:

Nu är pållen introducerad till havet!

Han tyckte det var göräckligt på stranden där sjögräs torkat och krasade på ytan och sen plaskade när hoven gick igenom. Gissa vem som fick sitta av och demonstrera vattnets ofarlighet... :cool:

När han väl fattat var det jättekul att plaska och blåsa bubblor! :D

Nu luktar han hav om benen. :love:

WOHO! :D Haha kan nästan se det framför mig när du visar honom att vattnet är KOOMPIIIIS! :rofl:

Funderade också på att ta mig ut PÅ isen, ifall jag vågat :angel: Bor i gbg jag med, ca. 15-20 minuter till havet från stallet! ;D Hoppas ni slipper åka så långt i år! :eek:

min shettis var och plaskade i dammen förr nån dag sedan, var ute och gick med henne och tänkte låta henne dricka lite. först fick jag knappt ner henne till vattnet (ganska brant ner och ej hästbad vänligt) och när hon väl sträckte fram mulen för att dricka så frustade hon till och plaskade med mulen i vattnet :/ tyckte väll att det smakade konstigt^_^. men plaskade gjorde hon! (räknas kanske inte...) i sommar så ska jag ut på långtur med en kompis och rida till vombsjön med pollan och bada (om jag får i henne dvs). bor mitt i skåne och har ca 6km från kompisens gård till sjön, får hoppas att det går att rida dit utan större besvär^_^.

Idag är det suuper solit ute, ! :'D Så idag får det bli lite träning på ett av fälten och sen ner o svalka i havet! Jag lovar bilder och filmer ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 080
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama