Något och vara orolig för?

J

Japanesen

Hade en jätte konstig dröm inatt, eller var det en dröm? :confused:

Jag tror att jag drömde att jag fick JÄTTE ont i magen, tror att jag vaknade av det men är inte säker..

Har inte känt av bebisen någonting sen jag vaknade, var på toa men inget blod eller så..

Är i v.24 och ifall jag fått missfall kommer det blod då eller stannar bara hjärtat på lillen? :(

Sv: Något och vara orolig för?

Ska jag ringa min BM och försöka förklara hur jag känner?

Om hjärtat stannar eller så så känner du det inte ... du känner ju bara om värkarna får fart, eller moderkakan lossnar eller så. Troligtvis är det ingen fara om du inte fortfarande har ont! Men om jag vore du skulle jag ringa till förlossningen och säga att du fått magsmärtor och inte känner bebisen, så kan du få komma in så de tar en ctgkurva och kanske ett UL. Bättre en gång för mycket !!

Och jag skulle ringa förlossningen, inte BM, om inte BM kan ta emot akut ... hon kan ju inte säga något över telefon.

Nää som tur e så avtog smärtan, men den var kraftig..

Kan man ringa förlossningen även fast jag bara är i v24?

Tänkte mer om min BM har någon tid över att man kan komma ner och hon lyssnar ifall hon hittar hjärtslag..

Man drömmer så mkt konstigt när man är gravid...

Men ring till BM och säj som det är, de har hör allt!
Så slipper du gå och vara orolig :)

Japp, kan du, och det är ju en akutmottagning så man får komma dit på en gång (typ). BM kan ju också lyssna hjärtslag, men är man orolig vill man ju inte vänta en vecka på tid .. jag var på förlossningen i v 29 när jag var orolig, och det är inte ovanligt alls.

Har ringt nu till förlossningen och dom var inte direkt så mycket till hjälp..

Hon i telefonen tror att jag har UVI och att jag inte behöver oroa mig, ifall jag känner någon mer smärta så kan jag ringa igen..

UVI ??
Ja det finns konstiga människor överallt .. magsmärtor under graviditeten brukar de ta på allvar. Och de jag känner som inte känt bebisen på ett tag har alltid fått komma in och kolla.
Brukar du känna rörelser? Har du provat svepa iskallt vatten, klämma runt på magen etc? Känner man lite rörelser blir man ju lite lugnare :)

Ja, annars får du väl ringa BM och hoppas hon har tid att lyssna lite kvickt. Med största sannolikhet är det absolut ingen fara, men om DU oroar dig så tycker jag att du ska se till att få hjälp.

Bebisen brukar alltid vara igång på morgonen men denna morgon ingenting efter smärtorna..

Har prövat och försöka väcka honom men ingenting händer..

Först ringde jag BM men hon e på semester, hon hänvisade till 3 andra BM men dom är också på semester :crazy:

Ringde sen närakuten (tänkte att dit borde jag få komma) men eftersom jag är efter v22 så kopplade dom mig till förlossningen och det var det svaret jag fick utav henne jag pratade med..

Brukar det inte göra ont när man kissar ifall man har UVI?
För det har inte jag..

Jag hade ringt förlossningen igen! Berätta hur du känner.

Hela MVC kan väl inte ha semester samtidigt?

Bebisen brukar alltid vara igång på morgonen men denna morgon ingenting efter smärtorna..

Har prövat och försöka väcka honom men ingenting händer..

Först ringde jag BM men hon e på semester, hon hänvisade till 3 andra BM men dom är också på semester :crazy:

Ringde sen närakuten (tänkte att dit borde jag få komma) men eftersom jag är efter v22 så kopplade dom mig till förlossningen och det var det svaret jag fick utav henne jag pratade med..

Brukar det inte göra ont när man kissar ifall man har UVI?
För det har inte jag..

ring igen. Var påstridig. Kräv att få komma in och bli kollad. Det är inte hennes foster det handlar om. Ge dig inte.

Min svärmor som bor i en annan kommun ringde till deras MVC och jag får komma dit på en gång bara för att kolla hjärtljud :)

Så nu är man lite lugnare iallafall..

Skönt. Det är aldrig bra att behöva gå och oroa sig.
Lycka till med allt :)

Herregud,vilken dålig behandling! Om jag hade varit gravid,och med dom känslorna och oron så skulle jag vara ett vrak ifall jag vart behandlad så! :mad:

Rent ut sagt för jäkligt att inte bli tagen på allvar!!!

Skönt att du fick åka in till det andra MVC...

Uppdatering:

Var där och blev bemött jätte bra, dom tyckte själva att min MVC verkade vara lite dåliga men men..

Först tittade dom ifall jag hade UVI men det hade jag inte..

Hon hittade inga hjärtljud så hon hämtade en annan BM och hon hittade inte heller (där fick jag panik) så jag vart skickad till deras gynakut och dom gjorde ett UL och där såg dom att hjärtat tickade som det skulle och såg när han sparkade även fast jag inte själv kände något..

Fy vad lättad jag vart :D

Så nu är jag lugn igen :)

Usch vad otäckt att dom inte hittade hjärtljuden först! Vad beror det på,sa dom något?

Skönt att det var ok med bebis nu iallafall! :banana:

Vad skönt att de hittade hjärtat till slut! Man kan lätt få panik för mindre. Men jag har för mej att i v 24 behöver man inte känna rörelser varje dag, men typ efter v 28 eller nåt så bör man känna dem varje dag. Inte för att det hjälper att veta när man är orolig, men ändå. Tur du fick komma in och kolla upp det!

Gud vilken läbbig historia, vilken tur att du fick komma till grannkommun.

När min kompis låg på förlossningen och de skulle ha ett vaket CTG på hennes bebis så fick hon verkligen hälla i sig flera glas med iskallt vatten för att bebisen skulle vakna. Kanske något du kan testa om din lilleplutt också gör?

Jag kände nog rörelser varje dag, men på slutet kände jag även när han hickade och kissade :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Gravid - 1år Jag har tänkt länge på att skapa den här tråden men av någon anledning tar det lite emot. Kanske för att jag känner mig fånig och...
Svar
13
· Visningar
1 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka