Igår stod ponnyn i hagen och darrade. Jag hade sett henne bara ett par timmar tidigare och var då ok. Vi tog in henne, tempen 37,7, lite förhöjd puls i båda fram och ett bakben. Inte halt, men spänd och lite ovillig. Darrandet slutade ganska snabbt när hon kom in.
Stod inne inatt och har fortfarande lite förhöjd puls och ser lite spänd ut.
Hon har stått i en mindre hage med enbart jord i 3-4 veckor pga bantning och enbart ätit hö. Hon blev igår verkad, ganska kraftigt, hon har väldigt dåliga hovar som varit eftersatt under lång tid i förra hemmet. Bärrandsröta o tunna väggar o missformade hovar. Igår närmade hon sig ganska fin form för första gången.
Vad tror ni? Fång el. något annat? Vad skulle hon fått fång av nu, i lerhagen?
Jag skall givetvis ta ut både vet. o hovslagare men ville höra lite åsikter från er också.
Hon står just nu ute i sin lilla jordhage, och det är väl inte bra om det är fång men där står hon i alla fall lugnt och stilla, inne blir hon stressad och far runt.
Stod inne inatt och har fortfarande lite förhöjd puls och ser lite spänd ut.
Hon har stått i en mindre hage med enbart jord i 3-4 veckor pga bantning och enbart ätit hö. Hon blev igår verkad, ganska kraftigt, hon har väldigt dåliga hovar som varit eftersatt under lång tid i förra hemmet. Bärrandsröta o tunna väggar o missformade hovar. Igår närmade hon sig ganska fin form för första gången.
Vad tror ni? Fång el. något annat? Vad skulle hon fått fång av nu, i lerhagen?
Jag skall givetvis ta ut både vet. o hovslagare men ville höra lite åsikter från er också.
Hon står just nu ute i sin lilla jordhage, och det är väl inte bra om det är fång men där står hon i alla fall lugnt och stilla, inne blir hon stressad och far runt.