Något är fel.. tror jag?

D

dolphinsmile

Min kanin bor i en av boxarna i stallet, har en egen liten bur i ena hörnet där han får mat och vatten. Senaste månaderna har han varit väldigt aggressiv och i princip anfallit mig när jag ska gå in till honom. Har vant mig vid det här och har tänkt att det är nån sorts könsmognad grejj. Men så imorse när jag släppte ut hästarna såg jag inte till kaninen i boxen (brukar alltid springa runt på morgonen). Tänkte inte så mkt på det. Sen när jag va ut och skulle ge lunchhö så var han inte heller ute så då kollade jag till honom i buren och då satt han bara stilla och lät mig klappa honom och ta upp honom utan att bråka det minsta :eek:.

jag har känt igenom honom och han ser inte ut att ha gjort illa sig någonstans. Han äter och dricker iaf har jag sett men är som en helt annan kanin.

Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel? eller om det är något fel överhuvudtaget vill säga..

Sv: Något är fel.. tror jag?

vi köpte honom i slutet av april.. då var han tillräckligt gammal för att skiljas från sin mamma iaf.. vet inte hur många veckor det är

han har varit där sen september kanske..

Okej, runt åtta veckor borde kaninen ha varit då. Så nu borde den vara ungefär 9 månader gammal.

Små raser blir könsmogna vid 3 - 4 månader...
Vad är det för ras?

det var en blandning..

han är avlivad nu.. :(

va sämre när jag kom ut vid lunch

jag har inte haft så pass mkt kaniner så jag vet inte vad stort och litet är för en kanin.. men han var inte speciellt stor iaf.. han hade öron som stod rakt upp så det var inte en vädur iaf.. visst är det dom som har hängande öron?

Ja, vädurar har hängande öron. Men det finns både dvärgvädurar och t ex fransk vädur, och då är dvärgarna (som man hör på namnet) rätt små medan dom franska vädurarna som ska väga över 4,5 kg. :)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 321
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Pålle är uppfödd på stort stuteri där han gått på lösdrift med sin mamma. Pålle togs hem som ettåring och sedan satte hantering av Pålle...
2
Svar
25
· Visningar
5 034
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30