T

Tiggertjejen

Var det någon som var på Täby måndagen den 18 juli?

PM:a mig då, det vore snällt ;)

Sv: Någon?

Om du såg vad som hände i lopp 6 kan du pm:a mig då?

Hej! Tyvärr jag stod i duschen i vågrummet… Efter som händelsen är offentlig och inte minst spelarna har rätt till vetskapen, så kan ingen bli upprörd att det skulle skrivas här om det…

Enligt galoppkalendern meddelar skiljedomstolen för dagen:
Lokala galoppdomstolen på Täby den 18 juli har, … dels emottagit anmälan från Ave Pimientos ryttare N Cordrey om att han blivit störd av Pecoiquen omedelbart efter start i lopp 6. Pecoiquens ryttare M Santos hördes och förklarade att hästen var van att gå in mot rail när han löpte i Chile. Filmen visar dock att Santos medvetet styr in mot rail. M Santos dömdes till 1.500 kr böter för att inte ha hållit rakt spår efter start (6:26, 8:16), ” (Skandinavisk Galopp Nr 23. 2005. Meddelande från galoppdomstolarna: Lokala galoppdomstolen på Täby Galopp den 18 juli. Malmö)

Hoppas att det löser din fråga… =)

Tack Ninni. man får alltid för el senare reda på det..har inte läst kalendern på länge nu eftersom att jag inte jobbar med galopphästar.(för tillfälligt iaf)

Ingen orsak, jo som sagt kommer det ut förr eller senare. Men Manuell har vist varit i blåsvädret en del under den veckan. 800kr i böter på Jägers sedan 1500 på Täby. Den 18e höll han på att gå omkull i boxarna bredvid mig också..! =)

För övrigt är kalendern så himla jobbig att läsa, när skall de göra något av layouten?? Fast vad jag mins har den alltid sätt ut så iofs… Förvirrande det där att referera till den också efter som att valda delar hör till olika kalendrar och därför har olika sidnumreringar! Jag tycker att man borde göra den mer lätt tillgänglig och låta sprida ut den till en bredare publik för att bekosta en förbättring…

Men det är klart mina fyra år av universitets studier kan ha gjort mig petig… =) Hahah

Om det var menat till mig så ville jag inte gå ut mes A utan att säga B.

rider du mkt löp nu eller?vet när jag träffade daj på täby(jag var uppe med lotta hos bebbe)så var du väl inte riktigt fräch i kroppen..el vad man ska säga...el du e på g igen?hehe...

Jo rider en del nu. Har ju framför allt varit borta för att jag har pluggat. Nu under sommaren rider jag turer för Malmborgs och kommer att fortsätta med det under hösten. Då dock bara 3dagar i veckan för att jag förhoppningsvis skall hinna med att få färdig min magister uppsats… Det blir en del lopp, mest nu proffslopp på pappas tränade hästar. Skall bland annat rida Breederstrialen och kvala en på torsdag. Det e dock rätt dåligt med amatör ritter, jag e ju för bang för att ringa på ritter. :( Även om Caroline Malmborg är på mig varenda gång listerna kommer ut…

När var det du var uppe med Lotta? Måste vara ett tag sedan nu eller? Pepper peppear, känner jag mig skitbra i kroppen. Haha! Kändes som att jag talade om en häst snarare än mig själv!

Men hör du någon i Skåne som behöver en lätt amatör utan viktlättnad så skrik till *ironisk*

Liknande trådar

Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 888
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka