vad funderade du över då?
Jag är på väg att bli lärling, har dock inte ridit något löp än, men det är bestämt att jag ska bli det iaf. :)
Finns ju inte så där jätte många här i sverige faktiskt... *funderar*

vad funderade du över då?
Jag är på väg att bli lärling, har dock inte ridit något löp än, men det är bestämt att jag ska bli det iaf. :)
Finns ju inte så där jätte många här i sverige faktiskt... *funderar*

måste man inte vara amatörjockey först? du måste ju börja som det väl? :confused:

Jo man måste börja som amatör först, om det inte blivit ändrat. Lotta L, som är här ibland är amatör.

man MÅSTE inte vara amatör innan man tar ut lärlingslicens men dom brukar rekomendera att man rider några amatörlöp först så att dom ser att man håller rakt spår och sådär.
Och så ville du veta om det var några amatörer här, jag är en men har inte tagit ut licens i år (än!)

nja, egentligen inte. Men är lika bra att rida som amatör först, för att göra sig ett namn & sedan kunna ta vara på lärlingstiden så väl som möjligt. För det är ju under de fyra åren som man har chans att försöka "slå sig in i denna värld" :) Men jag blev anställd som "blivande lärling liksom" himla snärtigt tycker jag! Vad heter Lottan i efternamn? *funderar*

//Hanna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
839
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: hastflicka
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25