Någon som vet ?

T

todde

Har ett halvblod 16 år som har blivit halt på ett bakben bara plötsligt sådär. Det var för ca en vecka sedan så när jag skulle ta ut henne så haltade hon på ett bakben. Hon kom ut i hagen o efter ett tag så kunne hon skritta utan att halta. På kvällen när jag satte in henne provade jag henne i trav men då makerade hon. Så har det nu varit i en vecka. När jag sätter henne i box för natten så blir hon halt i bakbenet på morgonen men låter jag henne vara ute på natten så mår hon bättre. Detta verkar som en rejäl vrickning eller ? Ska kontakta vetrinär imorgon ... om man kommer fram på telefonen vill säja:eek:

Sv: Någon som vet ?

det kan vara väldigt många orsaker bakom en plötslig hälta. enda tipset är att kontakta vet snarast. en, två, tre dar kan hästen vara halt utan att det behöver vara ngt allvarligt, men nu när det gått en vecka kräver detta troligen vet vård, eller ialla fall professionell rådgivning.
hoppas hon blir frisk, lycka tilll!

Har ett halvblod 16 år som har blivit halt på ett bakben bara plötsligt sådär. Det var för ca en vecka sedan så när jag skulle ta ut henne så haltade hon på ett bakben. Hon kom ut i hagen o efter ett tag så kunne hon skritta utan att halta. På kvällen när jag satte in henne provade jag henne i trav men då makerade hon. Så har det nu varit i en vecka. När jag sätter henne i box för natten så blir hon halt i bakbenet på morgonen men låter jag henne vara ute på natten så mår hon bättre. Detta verkar som en rejäl vrickning eller ? Ska kontakta vetrinär imorgon ... om man kommer fram på telefonen vill säja:eek:

Detta händer våran gammling på 23 år. Vet titta på honom men hita inget fel, trode det satt högre upp. Och på en sådan gammal häst så får han gå bara han inte har ont. Han fick något smärtlindrande några dagar och blev nestan bra av det, så ny går han mest i hagen o loppar sig

jag ringe hellre en gång för mkt en en gång för lite, inte alltid de behöver komma ut utan det räcker med rådgivning över telefon. O handlar det om hälta skulle jag absolut inte vänta :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 923
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 098
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka