någon som vet?

L

_Linda__

är det någon som vet hur ofta och ungefär hur länge varje gång man ska motionera en häst för att den ska vara i bra kondition.Fick den frågan ida och hade inget bra svar sådär ungefär exakt.Så om någon vet eller sådär så kan ni ju berätta :)
 
Sv: någon som vet?

"bra konditon" är ju ett rätt luddigt uttryck. bra nog för att tävla, eller bra nog för att orka med det jobb den gör?
och ska den orka med sitt jobb så ska man ju fråga sig om man vill kunna träna, galoppera mkt i skogen eller bara ta lufspromenader i skritt...
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 230
R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 452
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp