Någon som vet vad det här är för foder?

M

MalinArnells

heter Hestekraft från märket Dangro.
Ser ut dom musli, innehåller bland annat lusern, poppad majs, linfrö...
ser riktigt smaskigt ut men ja tänkte höra om någon annan vet vad det är? har aldrig sett det tidigare.

Sv: Någon som vet vad det här är för foder?

Har använt det fodret i många år nu, och därför kanske du förstår att jag tycker om fodret och det gör även hästarna. Låg stärkelse innehåll men med höga värden där basen ligger i lucern, det gör att fodret sällan kolliderar med något grovfoder och gör det lätt att få ihop foderstaterna.

det står extrafoder på säcken, alltså kanske man ska ge det tillsammans med havre eller korn? Min häst äter både havre och korn nu. men ja funderar på att börja med det här fodret. en i stallet har en häst som äter det och det verkar väldigt bra. läste på påsen idag och det är tydligen både örter, vitlök och sojabönor i också...

Jag ger inte något annat än hestekraft, extra står för extra e-vitamin.
Man ger det hästen har behov av, finns inget behov så behöver man inte ge något annat.

Jag fodrar också med Hestekraft och gjort så ett par år. Min ena älskar popcornen. Hon står och suger på dom :d
Tidigare har jag fodrat med olika sorters foder varje vinter, men nu väljer jag endast HK.
Jag provade det faktiskt efter att Boj här berättade så bra om fodret. Det passar väldigt bra till mitt grovfoder, och återförsäljaren ligger bra till för mig också.

Googla Hestekraft så får du huvudleverantören, via hemsidan kan du finna ÅF.

Jag ger min också bara Hestekraft nu - och han mår bättre än någonsinn :D

Boj, en nyfiken fråga, hur mkt ger du per dag?

Vi hade det i gammla stallet..vi gillade det och hästarna också, inte så energi givande som havren så det passade oss utmärkt:)

Det ska ges torrt..:)

Jag ska börja ge min häst också nu:) får en säck i morgon, ska bli spännande att se vad pållen tycker om popcornen:P

Vår 22 åring får 1 kg per dag, unghästen får 3/4 kg.

Prova igen då och använd första länken som kommer upp på första sidan.

ookey :) ska testa igen :d

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954
Foder & Strö min häst behöver mer fibrer, men jag vet ibte vad jag ska köpa för foder. sen har ja dålig koll på hur man ser hur mkt fibrer ett foder...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka