Någon som vet om hingstar

Rotterö

Trådstartare
Jag fick hingst råd från Flyinge
Welt Hit II 1077
L A cteur 1041
Richfield 1061
Finns det någon som sett eller vet något om dessa hingstar :confused: :confused:

L´Acteur rör sej trevligt och är av smidig modell.
Urtrevlig i boxen och kelsjuk till tusen.Inte dum
alls ;)

Allihop blev godkända i år,

Welt Hit II, född 1992 170cm
e: Weltmeyer DE 331 314403584 e: Hill Hawk xx
Godkänd på prestation-dressyr

Kolla hans bruksprovs resultat här:
Slut resultat äldre hingstar

L'acteur 1041, Född 2000 167cm
E: Lorentin I 210138292 -Raimondo 210036880
mbr, var godkänd även förra året om jag inte minns fel.
Har bara sett honom på bild, ser ganska grov ut tycker jag.

Richfield, född 2000, 164cm
E: Riccione 331316774696 - Ferragamo DE 343436851190, mbr, brukprovsvinnare i dressyr
Ganska lätt i typen, ser väldigt trevlig ut.

Deras resultat och omdömmen: Slut resultat 4-åringar

Kan tyvärr inte svara på vad de passar ihop med för ston eller vad de nedärver, L'acteur betäckte väl förra året så någon avkomma bör väl visas i år, Richfield är helt ny och Welt Hit II har ju avkommor i i Tyskland eller så. Flyinge borde ha statistik eller kunna ta fram.

Mycket bra stam på alla tre i allfall :p

Hoppas du fick lite mer info du inte visste innan.

Har kanske inte direkt med inlägget att göra... men varför förslår de ALLTID sina egna nyagodkända hingstar när man frågar Flyinge? De kan ju omöjligt (iaf för de unga hingstarna) veta hur de förvärver sig... (mer än hur blodslinjerna ev. passar.)

Finns det ingenstans man skulle kunna få lite mer "neutrala" råd angående hingstval?
:confused: :confused:

ASVH kanske har någon rådgivning?
De ska ju vara neutrala (antar jag) och är ju väl insatta. Annars så vore det ju en toppen idé att börja med tycker jag.

Annars kanske man kan kontakta en "neutral" seminstation dvs som inte har egna hingstar utan bara TAI/FAI tex

Ett tips är ju att ringa någon av alla domare som finns. Titta på ASVH´s hemsida där finns en domarförteckning. Har pratat med några av dem. De ska ju vara neutrala och de flesta hjälper gärna till o ger råd. Dessutom så ser de ju en hel del hästar när de är ute och dömmer så de vet vad de pratar om. :)

Jag har sett dem och följde dem under bruksprovet. Welt Hit tycker jag är den som övertygar mest, där har man dessutom hunnit se lite vad han ger. I går på hingstvisningen visades han med tre olika avkommor.
De andra två är fortfarande oskrivna kort och jag tycker nog att de inte är helt självklara....

Måste säga att jag tyckte han såg ut att ha lång och svag rygg...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 681
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka