Någon som vet något om mitt föls pappa?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pacific ocean
  • Startdatum Startdatum
P

Pacific ocean

Hej allihopa! :)

Jag tänkte höra om någon vet något om mitt föls pappa, eftersom jag själv inte vet alls mycket om honom. Hans namn är Twain (SWB) 04032009. Han är en skimmel efter Cardento. Det skulle vara kul att höra om någon visste något om honom eller om någon har ett föl efter honom :)

Mvh
Annika

Sv: Någon som vet något om mitt föls pappa?

Verkar inte vara godkänd, och finns inga registrerade avkommor enligt blup. Kan ditt föl vara resultat av en tjuvbetäckning möjligen?

Verkar inte vara godkänd, och finns inga registrerade avkommor enligt blup. Kan ditt föl vara resultat av en tjuvbetäckning möjligen?

Det är inte helt omöjligt, jag vet faktiskt inte! Eller jag vet att Twain inte var en godkänd avelshingst eftersom han aldrig visades, så mitt föl får ju gråa papper med full stam nu när jag får mitt pass hemskickat. Jag vet att ett annat föl efter honom såldes i samband med att jag köpte min, men har ingen aning om något mer, varken om Twain eller andra avkommor. Eftersom mitt föl får full stam, kommer man då kunna se om man går in på Twains sida på blup.se att han har åtminstonde 1 avkomma?

Ja om ditt föl reggas med full stam så ska din häst stå med som avkomma på hans sida, så fort handlingarna är klara och blup.se har hunnit uppdatera :)

Vad man kan se på BLUP har hingsten inte gjort vare sig 3-årstest eller kvalitetstävlan. Han har tävlat 1 gång (1/11-08) i regional hoppning (unghästklass) 1.10 , då fick han 27 fel och blev sist i klassen. Resultat på lokal tävling finns inte med i Ridsportsförbundets databas.

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 959
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka