Någon som var där?

Nussikan

Trådstartare
På Spinneriets utställning i Stenkullen nu i helgen? Hur gick det för er?

Jag hade med mig min birmahane. Det gick väl ganska bra, på lördagen hade vi Steven L Jones som domare och då fick han EX1 och blev sedan nominerad till panel där han blev slagen med en röst :crazy: Idag så hade vi Jörgen Frithiof och då fick han också EX1 men blev tyvärr inte nominerad då det var en liten söt MCO som knep panelplatsen. Men vi är ganska nöjda ändå, han fick fin kritik :)

Senast ändrad:
Sv: Någon som var där?

Men grattis till nomineringen! :D :banana: Kul!

Jag tyckar att en NOM är stort, absolut något att vara supernöjd över. BIS kan man ju inte bli alla gånger även om man vill :angel: Min "storkille" vart NOM i bollnäs och jag lever fortfarande på det jag :D

Jag var inte där, men hört på avvägar lite devonresultat :)

Sv: Någon som var där?

Hanoo fick sina CAPE båda dagrna, och blev V1 båda dagarna. (domare Glenn Sjöbom, Eiwor Andersson och Stephe Bruin).
Domarna älskar honom, men konkurrensen var hård: i nominering blev han slagen av en SW/DSM-britt som tog alla röster i panel båda dagarna (tyvärr hade vi samma britt hos våra domare båda dagarna).

I veteranklassen tävlar han mot en annan gammal (16 år!) korat som är årets veteran i Norge och en av europas bästa korater (jag tror hon var femma på kastratlistan).

Nästa utställning (Ulricehamn) är det Europa-chans och champagnen är lagd på kylning. Eftersom vi ska ha Glenn där också är jag inte rädd för att bli utan cert...

Liknande trådar

Katthälsa Besökte vårt lokala katthem (”rescue centre”) i lördags för att se om jag på något sätt kunde hjälpa till och helt plötsligt har jag...
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Japp, det var ju Birka som gällde i helgen. Våran debut var ju igår, både för mig och Aini (rag n03, kastrat hona). Fick otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Zizzy
·
Övr. Katt I helgen hade vi en grym utställning. På lördagen blev Hanoo äntligen EP, och dessutom BIS-Veteran. Maja tog sitt andra CACE och skötte...
Svar
14
· Visningar
948
Senast: Sassy
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama