Någon som tävlar med en "gamling"?

M

moccis

Då tråden om de riktigt gamla islandshästarna togs bort så startar jag en ny som förhoppningsvis får vara kvar.;)
Jag menar då hästar somär över 20 år.
Någon som tävlar?
Hur ofta rider ni?
Hur länge har ni haft dem osv.
Gärna lite bilder på "gamlingarna också.
moccis

Sv: Någon som tävlar med en "gamling"?

Jag tävlade på en gamling. Slutade att rida honom för två år sedan pga tidsbrist, men fram till dess red jag honom fem eller sex dagar i veckan.

Sista tävlingen vi red var SM -04 och då var han 18 år. Visserligen inte över 20, men nästan. Han drog hela finalen kan jag berätta, så det fanns inget som tydde på att krutet höll på att ta slut i honom då!:rofl: :rofl:

För tillfället går han som någon typ av skogsmulle och är väldigt "välmående" i hullet, för att uttrycka det snällt.

Här är en bild från förra sommaren, har tyvärr ingen ridbild på datorn..

litenbild.jpg

Jag gjorde tävlingsbedut med min "gamling" när han var 21 år! Visserligen bara en klubbtävling och bara LT.
Det gick bra och han tyckte att det var jättekul. Vi kom på tredje plats med 4,25!;)

Dottern debuterade på gammelman i höstas, han är en bra läromästare för henne och här måste man rida rätt för att han ska göra rätt. Han bjuder inte på något gratis, men lyder snällt när han blir tillsagd på rätt sätt. Gammelman får hänga med i något år till sen får vi se vad som kommer att ske med honom framöver, förutsatt att hälsan håller.

Han rids regelbundet ca 5 dagar per vecka, men både lektion och kursverksamhet ingår i den ridningen också.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24