Någon som stickar på stickmaskin här?

Koriander

Trådstartare
Funderar på att köpa en stickmaskin men vet inte så mycket om hur det fungerar att sticka på dom och vad man kan göra med dom. Har kollat lite på olika typer och skulle vilja ha en elektronisk maskin med designprogram. Är det värt pengarna tro att köpa en sån eller funkar det lika bra med en standard maskin? Vad jag förstår så får man sticka resåren själv för hand oftast, samt att det är lite knöligt med att sticka flätstickning. Hur mycket snabbare stickar man jämfört med handstickning? Berätta gärna era erfarenheter, för och nackdelar mm.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 403
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 879
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp