Någon som satt fjädring på bakluckan på Umesläp?

Rie

Trådstartare
En vän har ett äldre umesläp där bakluckan är ganska tung att lyfta upp. De funderar på att sätta dit fjädring så att det blir lättare? Någon som har gjort det?
Besvärligt?
Dyrt?

Rie
med jämngammal Dalavagn och mycket lätt lucka.

Sv: Någon som satt fjädring på bakluckan på Umesläp?

Jag totalrenoverade ett valeryd släp för två år sedan hos en Umeå försäljare. De sätte på en fjäder på bakluckan för att den gick tungt. Toppen, man behöver bara lyfta den från backen och sedan hålla emot annars flyger den upp av sig själv och åker in i transporten, så man måste hålla emot, men lätt som en plätt är den ju. Jag vet inte vad detta kostar för jag fick det i priset, men det är nog inte så dyrt. Ring och fråga hos en Umeå verkstad.

Sv: Någon som satt fjädring på bakluckan på Umesläp?

de skulle vara guld värt om ngng satt dit fjdring på ume... vill göra de jag med men hur händig är man.. åsambon har tillräckligt som de är med rust å allt..

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 028
Senast: Nota
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 358
Senast: Anders
·
Hundhälsa Gripa har under en tid (svårt att säga exakt när det började då hon tagit det ganska lugnt I våras och tidigare I somras) varit lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 178
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama