Någon som ridit på Curb gag control plate?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sopi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 9 101
Sv: Någon som ridit på Curb gag control plate?

Ja vad ska man säga , välkommen till Bukefalos..

skriv en fråga och var beredd att lämna ut namn och adress, telefonnr .. telefonr och namn och bild på tränaren.. helst en länk till blup eller tdb så att folk kan se att ni finns och kan syna alla resultat i sömmarna så att ni inte hittar på några resultat eller liknande DÅ men inte förr kan du få svar på din fråga.

Hahaha!! Så sant som det är skrivet! Fast så är ju hela hästvärlden i övrigt också =P

Ang. Bettet så tycker jag det verkar som att man först måste rida det med två tyglar, ena i bettringen och andra i snörena. Skulle kunna tänka mig att effekten på bettet blir ungefär det samma som att ha kedja/snöre på ett "vanligt" gag-bett. Jag kan tänka mig att det är bra på hästar som är just heta men väldigt känsliga, då man fördelar ut trycket både i munnen, nacken och under hakan...Fast jag skulle ju vilja att "snöret" hamnar på näsan istället då jag tycket det känns mer "naturligt"

Senast ändrad:

En kompis till mig red sin häst på sånt bett vid hoppning, hon var väldigt nöjd! Kan fråga henne vad hon tyckte mer :)

Haha ja hjälp vilka reaktioner inte många svar på bettfrågan :P
ja, man skall rida det med två tyglar =)
Jag tror det är bra att ha det under käken iaf på min häst då han väldigt lätt knäcker av i nacken. Så remmen under kommer ju istället samtidigt putta upp huvudet

Du får jättegärna kolla med din kompis känner ingen själv som har använt det =). Hade varit kul att höra.

*knapplån*

Jag har nu rensat kraftigt i tråden. De som inte har intresse i bettdiskussionen kan väl hålla sig till PM, lämpligen till den det berör (TS).

Lovis
moderator

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Freazer
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 443
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka