Någon som ridit i USA?

Z

_Zero_

Jag red Western när jag var där i texas å FY VA COOLT! De var den bästa ridturen jag ngnsin haft! Det är helt underbart!=)Har ni ridit i USA ngn gång

Sv: Någon som ridit i USA?

Kul! Jag skall till Texas i mars, var var det du red någon stans?

_Zero_ skrev:
Jag red Western när jag var där i texas å FY VA COOLT! De var den bästa ridturen jag ngnsin haft! Det är helt underbart!=)Har ni ridit i USA ngn gång

Antar att du var hos någon tränare eller hos någon privat för Dude ranches som erbjuder ridning är i Texas i regel inte mycket att hänga i julgranen. Få erbjuder mer en skritt och kanske trav av rädsla för av att någon skall trilla av, skada sig och stämma ranchen.
Allt är stort i Texas och följaktligen har Texas också flest advokater per invånare av USAs delstater, pigga att hjälpa till med stämmningar . Om man nu vill rida i USA se upp för Dude Ranches och inte minst i Texas. Om man nu ändå vill till en Dude ranch hör efter före du bestämmer dig hur ridningen går till och i vilka gångarter man rider.

Informativt Bonefish!
Ingen som har några tips på var man kan få sig lite kvalitetsridning i Texas? Jag kommer mestadels att hålla till kring San Antonio...

Mycke skall man höra...läsa menar jag! :)
Jag bodde i New mexico i några år och tycker inte alls Texas är något, tvärtom dyrt uppblåst,tillgjort osv! Vill ni åka till riktiga western sikta på NM,Förr då kommer ni undan billigt men får uppleva allt vad många förknippar med wilda western ex Rio grande ,klippiga bergen, wide open spaces (borde vara plains) osv,jag har ridit i många delstater,åker ofta över då jag "har en ranch" där, så undrar ni något hör gärna av er!

Jock

Om du skall vara i närheten av San Antonio med Alamo och River walk mitt i staden som sevärdigheter så har du massvis av gästrancher i närbelägna Texas Hill Country i och runt den lilla staden Bandera känd för ett antal Roping Champions. Vet inte vad du har för ridkunsklaper, hur mycket tid du har och vad du är ute efter men se upp och fråga innan om och hur ridningen går till. Många Dude Ranches är inte mycket mer än rena turistfällorna. Equstrian Lodge kan vara ett av få undantag som utöver Trail Rides även ger Clinics. Equestrian Lodge och många många andra ställen i USA och världen över kan du finna på den Kanadensiska siten www.hiddentrails.com . Prova också någon sökmotor med sökord som Dude Ranches, Guest Ranches, Working Cattle Ranches.
Lycka till !

Jock: Tyvärr är jag hänvisad till Texas och San Antonio denna gång, men det hindrar ju inte att man åker till New Mexico en annan gång... men tack för infon.

bonefish: Jag kollar hiddentrails.com och skall vara kritisk mot Dude Rancherna ;)

jag ar i USA nu och arbetar pa en ranch i Texas. Vad har, hmm.. vem de nu var har? som sa att i texas ar det uppblast o sa?? de ar kanon har, jattetrevliga manniskor o kanon hastar!

jag ar nara Dallas, Texas pa en reiningranch.. en jattefin ranch med ca 60 hastar. de tavlar mycket o dottern har bla blivit world champion i reining forra aret(13 and under)..

sa har ar det kanon!satsa pa att aka till Texas, helt klart! alla ar hjalpsamma och trevliga!inte stott pa en otrevlig manniska nan stans!

Jag red i Usa när jag var där själv och andra gången när mamma var med...
Första ritten var i San José i Californien och det var en jättebra tur på 2 timmar.. De gav mig den största hästen de hade El Maco, för de tyckte jag var sååå lång...hahaha jag är ju bara 1,67...Det både galopperades och travades i frisk takt..
Andra gången var en mer eller mindre trist tur i Flagstaff, Arizona... Det var hemskt mycket skritt och nån trav där....

Hej hopp! Ska åka till Usa i sommar. Vår plan är att åka via montana, dakota, idaho och sen till oregon. Vi har fortfarande inte bestämt oss säkert men det är så vår plan ser ut just nu. Min dröm är att få uppleva riktig ranchkänsla och åka till ngn rodeo osv. Är det ngn som har några tips vart man kan bege sig eller några kontakter? Vore evig tacksam.
// Annica

För ca ett år sedan så var jag och red i Arizona på en boskapsranch. Ranchen tog bara emot ett minder antal turister per år. Man fick vara med i det dagliga arbete på ranchen, med insammling av djur till fållorna för att där brännmärka vaccinera kalvarna osv. Vi red mycket i omgivningarna för att kolla vatten reserverna och se över djuren. Det var en helt otrolig upplevelse att rida där. En morgon när vi var uppe vid en vattenreserv så såg vi både björn och puma spår. Jag kommer garanterat att åka tillbaka.

Åh vad roligt. Har du någon adress eller tel nummer dit. Minns du vad det kostade? Hur länge var du där?

Hehe, jag har faktiskt ridit mulåsna i Yosemite National Park=) Vanlig turistfälla om man säger så, men de var duktiga på att klara av stenig och bergig terräng.
Sen var jag på en ranch i Colorado på kurs i horsemanship vilket var helt ok. Där fick vi rida väldigt mkt och på vältränade quarters nga timmar varje dag.

Jo jag har några vänner där som tävlar team roping, så jag var å hälsade på dom i colorado nu i höstas, fick testa på lite team roping då också, Urkul! Ska kanske dit till sommaren igen om jag har pengar och sen ska jag praktisera hos en tränare där.

Jag blir så avundsjuk när jag läser era inlägg, min högsta dröm är att åka till USA.. :love:

Nyfiken! Vad heter stället du är på? Hur länge har du vart där? Hur länge skall du va där?
Jag och en kompis skall till Dallas, texas i höst och jobba med hästar, Tennesse Walkers.. en kort period och letar efter ett till närliggande ställe där vi kan tillbringa nån månad eller så..:angel:

//sara

Förra våren va jag & min familj på dude ranchen White Stallion Ranch!! Helt underbart! Trots att där var ca 100 besökare var det väldig hemtrevligt & alla var såå snälla! Där var många olika ritter(heter de så:crazy: ) att välja mellan t.ex fastrides, slowrides, mountainrides, alldayrides & man fick även prova på Teampenning!!

Vi älskade ranchen så mycket att vi planerar att åka dit igen i höst!:) :banana: //Mollan

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 534
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 175
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka