Någon som provat magnetiska benpaddar?

S

Smilla96

Just det, är det någon som provat detta och i så fall varför?
Vad har du tyckt om effekten/ resultatet?

Min ET/ kiropraktor va ute igår och dissade min BOT helt och rekomenderade magnetiska paddar istället....så lite därför jag undrar. Bör tilläggas att min häst har en skada och behöver bra blodcirkulation för att läka.

Sv: Någon som provat magnetiska benpaddar?

Inte magnetiskt svar men...

Min häst har ett jättesvullet knä (skiljer 4 cm mellan framknäna på morgonen) han är dock inte halt men märker att det tar tid att få ner svullnaden som blir mindre ju mer han rör sig. Köpte nyligen BOT knäskydd som håller fin värme och cirkulation så det hjälper bevisligen väldigt bra. Jag mäter varje dag med måttband och jämför knäna!

Ja, jag tycker att BOT hjälper lite men det är ju inte den super effekten som jag trodde att det skulle bli. så jag funderar om inte magnetiska kan vara ännu effektivare för att öka cirkulationen.

Vi har magnetbensskydd - inte paddarna. Har använt dem på bakbenen - har tidigare haft BoT men sålde dem då jag inte tyckte att resultatet inte blev mer annorlunda än om jag använde vanligt underlägg + linda.

Resultatet för vår del är i alla fall att vi inte behöver använda dem varje natt, då gallorna försvinner för ett par dagar i sträck.Vi använder dem i detta syfte.

En stallkompis lånade dem och var helt salig över resultatet (hon var nog riktigt skeptisk till en början). Resultatet var hon mycket nöjd med och hon behövde inte heller använda dem varje natt för gallornas del. Hon har också BoT i vanliga fall och upplevde en stor skillnad.

Jag tror att magneterna faktiskt ökar cirkulationen i benen mer än vad andra typer av värmande/cirkulationshöjande benpaddar/skydd ör - men det är min åsikt. Jag vet många som säger sig vara väldigt nöjda med BoTs effekt.

Personligen så skulle jag välja Magneter.

http://www.magnethealth.se/

M.vh/ MHelena

Ja, jag har ju också fått för mig detta. Det är ju ingen större prisskillnad på dom heller...jag tänker köpa mig ett par!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, då va det dags igen för några till provtagningar på mig. Undra vad de kommer testa denna gången? Var iväg hos vårdcentralen i...
Svar
0
· Visningar
188
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 979
Senast: Zandrah
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 496
Senast: annan1
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar