Någon som känner igen valutan?

Det är ett vanligt sätt att bedra, att växla med sedlar som inte längre har något värde alls efter att de blivit utbytta. 1994 i Prag var det flera på studentresan som trots enormt ”tjatiga” varningar hela vägen ned om att absolut inte växla på gatan, blev av med hela reskassan första dagen genom att växla till sig tjeckoslovakiska sedlar till ”riktigt bra” kurs istället för att växla till sig de nya tjeckiska sedlarna som faktiskt utgjorde ett giltigt betalmedel.

Jag skulle inte sätta något hopp till att sedeln är värd något alls någonsin, men kanske värt att kolla upp närmare.
 
Jag skulle inte sätta något hopp till att sedeln är värd något alls någonsin, men kanske värt att kolla upp närmare.
Största problemet är att ingen växlar in belarusisk pengar pga kriget, om det skulle gå så ligger kursen mot iallafall hälften.

Får helt enkelt vänta till efter kriget.
 
En lång historia kort så ja.
Längre historia. Stannade för att fråga om dom behövde hjälp när jag såg dom stå vid vägen. Familjen sa att dom kom från Rumänien och vi kollade vad rumänska valutakursen var mot svenska men nej kollade inte hur rumänska sedlarna ser ute.
Familjen sa att dom behövde pengar till diesel, mat till sig sälja och barnen och hotellrum men att hans utländska kort inte fungerade i Sverige.
Smälte totalt för ena barnets charm och fanns spädbarn med i bilen så blev totalt grundlurad och så arg på mig själv att jag hade kortet i bilen så jag kunde ta ut pengar:banghead::banghead::banghead:, brukar ha kortet hemma och bara kontanter med mig för jag vet hur lättlurad jag är men behövde kortet tidigare idag.

Jag blir så arg på såna människor!! De gör att människor som verkligen behöver hjälpen får svårare att få folk att tro på dem.
 
På eBay kan man köpa väldigt liknande sedlar för 2 pund stycket i samlarförpackning.

https://www.ebay.co.uk/itm/143741661354

1723705511376.png

“Uncirculated Mint Banknote from Belarus
Currency and Money for collectors
No longer issued or officially in circulation
High quality item professionally packaged with backing card, cello wrap and hard backed envelope. Sent within 24 hours
Collectors item. Perfect for collections, gifts, souvenirs, school projects, arts and crafts and enthusiasts”
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 785
Senast: Badger
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 555
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp