någon som kan svara??

K

körsbäret

de var en tjej i mitt förra stall som red barbacka på sin häst med någon slags ring runt halsen på hästen som hon styrde med.

Kallas den ridningen något?? Är de någon mer än jag som har sett de??

Det kallas ingenting... Just nu är det "inne" att "hålla på med NH" och det kanske hon tror att hon gör.. Men NH (Natural Horsemanship" är inget man "rider" utan ett sätt eller uppförande. Det är "dressyr/uppfostran/lydnad och respekt" men jag vet folk som vill ha häst och om man frågar vad dom vill ha den till så svarar de glatt "NH".. Men man kan inte "rida NH" för det går inte..
Det är tex att man ska kunna leda hästen på hängande grimskaft och stannar man, så ska hästen stanna och börjar man springa ska hästen springa osv. Ställer man hästen och ber den stå still så ska den vara kvar.. Sen är det att man själv behandlar sin häst med respekt och kärlek mmmm..

Så hon lekte nog bara... ;)

Rider barbacka med bara ett grimskaft om halsen gör jag med ibland. Kul att kolla hur mycket/lite koll man har på hästen utan att behöva träns. Det funkar ganska bra på min häst faktiskt, men jag tror inte att det heter något, bara nåt man gör på skoj!

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka