Någon som kan översätta detta till mig?

Sanette

Trådstartare
Jag har namnet på engelska på två små ben innuti hästen. De sitter nere vid hoven. Skulle behöva veta vad de heter på svenska!
Det är:Pastern bone och Coffin bone.

Mycket tacksam för svar!:bump:

Sv: Någon som kan översätta detta till mig?

Ska hjälpa dig lite på traven, kotben är det svenska namnet på pastern bone och hovben är namnet på engelskans coffin bone.

Vet någon vad detta betyder då: Collateral ligament injury.

Collateral betyder ungefär "vid sidan av" eller "runt". Det finns flera sådana ligament i hästens fot, bland annat några som håller in böjsenorna till benet och några vid framknäet. Det beror på var på benet du är?
Vill rätta lite ovan också; pastern bone= kronben (mittersta benet i hoven) och coffin bone= hovben (INTE strålben som någon skrev)

lissa skrev:
Collateral betyder ungefär "vid sidan av" eller "runt". Det finns flera sådana ligament i hästens fot, bland annat några som håller in böjsenorna till benet och några vid framknäet. Det beror på var på benet du är?
Vill rätta lite ovan också; pastern bone= kronben (mittersta benet i hoven) och coffin bone= hovben (INTE strålben som någon skrev)

Min häst har varit hos veterinären i Tyskland. Detta va felet på min häst. Collateral ligament injury. At pastern bone and coffin bone.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 004
Senast: Zetly
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: iliedtoday
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar