Någon som kan avståndet rättuppstående-oxer

doris

Trådstartare
för liten stor häst (>160 cm) med 1 galoppsprång mellan???

Det är väl inte bara att mäta ut 2*normalt galoppsprång, det är väl lite tillägg eller så för att hoppa en kombination, eller?

Hjälp :confused:

Sv: Någon som kan avståndet rättuppstående-oxer

doris skrev:
för liten stor häst (>160 cm) med 1 galoppsprång mellan???

Det är väl inte bara att mäta ut 2*normalt galoppsprång, det är väl lite tillägg eller så för att hoppa en kombination, eller?

Hjälp :confused:

Jag TROR jag brukar ha ~7meter mellan. Men har inte "fuskpapperna" här just nu så jag är inte säker. Har en häst på 158 cm.
Sen beror det lite på hur storgalopperad/hoppad hästen är och hur höga hinderna är. Men skulle gissa att det ligger däromkring. Du får prova dig fram ;)

tack för svaret, jag får prova som du sade

i kombination på 1m för storhäst är det 7.20 mellan hindren.

Inomhustävlingar brukar ha ca 7 m i en kombination. Utomhus ligger det på mellan 7,20 och 7,50 (oftast).

Börja på låg höjd o hoppa igenom det så ser du ju om det stämmer : ).

Rätt upstående - oxer med ridhäst 1 galoppsprång mellan

120 högt=7,4
130 högt=7,5
140 högt=7,6

kom ihåg att man oftast tränar på något kortare avstånd än tävlingsavstånd och att man ofta har en aning kortare avstånd inomhus.
Hoppar man lägre hinder än angivna tävlingsklasser bör avståndet också kortas något

/Jenny

typ 7 meter brukar de ju va. de e de för min häst som är 163. testa dig fram :banana:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 036
Senast: Stergo
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?