Någon som jobbar som skribent här?

Mirre

Trådstartare
Hur ser en arbetsdag ut för er?
Jobbar ni hemifrån eller har ni en fast arbetsplats som ni åker till?
Vilka för och nackdelar ser ni med att jobba som skribent?
Hur ser lönen ut? Får ni betalt per ord eller per timme?
Hur länge har ni jobbat och hur tycker ni chanserna ser ut för att utvecklas inom det jobbet?
Är ni anställda eller frilansar ni och har eget företag?

Ni som frilansar, hur har ni kommit dit så ni kan göra det och leva på det?
Har ni varit anställda först eller hur började ni?
 
Inte jag men en nära vän gör.

Hen rekryteras för uppdrag och betalas i allmähet per uppdrag, alternativt om det är ett långvarigare jobb så rekryteras hen för en tjänst på X % under begränsad tid.

I hens fall så är hen verksam inom ett visst område och får uppdrag baserade på sitt kunnande och erfarenhet. Plus sitt goda namn.
Det underlättar om man har ett kontaktnät inom publicering. Dvs förlag, tidskrifter eller organisationer.

Jag tror att detkan vara svårt att skriva inom en bred palett av ämnen? De som skriver får oftast uppdragen för att de är auktoriteter inom sina områden?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
3 088
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 729
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 096
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 499
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp