Någon som har tapet istället för kakel?

Minett

Trådstartare
Har sett i flera heminredningstidningar exempel på att man satt en snygg tapet istället för kakel över bänkarna i köket. I de flesta fall med en glasskiva framför, men har även läst någonstans att man istället lackat tre varv med golvlack för att få en tålig yta.

Det verkar som att många här renoverat kök - så kanske är det någon av er som testat detta?

Vi håller på att förvandla vårt MÖRKA furukök (tänk er sportstuga på 70-talet) genom att måla vitt, vitt, vitt! Tapeten vi valt till väggarna har vit botten och blanka mönster. Men så skulle vi vilja bryta av med en riktigt färgglad tapet istället för kakel över köksbänkarna.

Sv: Någon som har tapet istället för kakel?

I vårt hus var det en tapet som är lackad över diskbänk och spis. Jag vet inte om förra ägarna lackade just tre gånger med golvlack, men besiktningsmannen tyckte det var en "riskkonstruktion". Jag är beredd att hålla med. Spånplattan bakom kranen på diskbänken drog åt sig fukt.

Stekflott stänker på tapeten vid spisen och även om det är en tålig yta så tål den nog inte ugnrengöringssprej och tvättsvamp. Så vi håller på att sätta upp kakel.

I vårt hus var det en tapet som är lackad över diskbänk och spis. Jag vet inte om förra ägarna lackade just tre gånger med golvlack, men besiktningsmannen tyckte det var en "riskkonstruktion". Jag är beredd att hålla med. Spånplattan bakom kranen på diskbänken drog åt sig fukt.

I vårt fall sitter redan kakel på väggen och detta kommer att få sitta kvar. Så vi har ju ett vattentätt ytskikt under tapeten. Funderar ändå på att i alla fall ha även glas just vid diskbänken. Men kanske inte glas i övrigt utan bara lackad yta på tapeten.

Min mamma har tapet med glas över i tvättstugan. Det är galet snyggt och praktiskt! Jag tycker att det är snyggt just med glaset över tapeten och skulle därför inte vilja ha bara tapet med lack på. Har dessutom svårt att se hur det skulle hålla ordentligt.

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka