Någon som har "stamnamnsboken"

G

glimmie

Någon som har \"stamnamnsboken\"

och skulle vilja hjälpa mig lite? jag försöker komma på ett bra stamnamn för fullt, men man kommer ju bli sååå besviken om allt är upptaget.
Hur många olika förslag skickade ni in?

Re: Någon som har \"stamnamnsboken\"

skulle med vilja ha den!!!
men man får väl ringa till sin klubb för där har de den ju.

svårt att komma på bra namn som man vill ha och det lär ju vara ännu svårare att få det man ville ha

Aha, så ens klubb har den jämt? Då ska jag försöka att få tag på dom imorgon, att jag inte tänkte på det. Tack för tipset :)

de ska ha den iaf vad jag vet. är inte så insatt i det.

Det finns att beställa hem en förteckning på alla stamnamn hos SVERAK. Fast om du är hos IDP eller SNRF så vet jag inte ?! Har funderat på det länge, tror den kostar 100 kr eller nått.

Jag skickade in 3 olika och fick mitt 3:e godkänt. Fast det var ju de som var mest mig, så det gör inget. De andra 2 var S*Blue Mountains som jag vet nu är upptaget och S*Knightwood som jag inte vet varför det inte gick igenom.

Men jag är nöjd med S*Lisuanto's även om det ofta tas för S*Lusitano's istället :smirk:

Jo jag vet att det går att beställa, men jag är så ivrig att jag vill veta NU :D Det kostar 150:- och det är då sveraks stamnamn. Läste även nu att klubbarna får boken automatiskt och även löpande information om nya stamnamn, så jag ska kontakta dom så fort jag hinner.
Jag tyckte att jag läste förr att det var någon bokstavskombination på din familjs begynnelsebokstäver som utgjorde ditt stamnamn?

Japp, jag tog 2 första bokstäverna i min familjs namn. Det är mamma ANnelie, låtsaspappa TOrbjörn, syster SUsanna och syster LIsabeth. AN TO SU LI och sen sate jag mig och pusslade. Lisuanto var det som kändes bäst och jag får ju äran för kattungarna :angel:, så mig lämnade jag utanför. Så det blev S*Lisuanto's :banana:

Själv skickade ja gin 5 förslag, och mitt första blv godkänt!

Jag tror inte att det hjälper så mycket att få veta förtecknignen, för där står ju bara de svenska namnen.
Namnet får ju inte finnas i hela Fifé, och någon sådan förteckning tror jag inte man kan få tag på.
Man får helt enkelt hoppas på det bästa!

Dessutom gäller ju massa andra regler som jag tror var anledningen till att mitt Knightwood inte blev godkänt. Det får ju inte vara vissa efternamn eller vissa namn över huvud taget osv.

*suckar* Jodu, det där med ratade namn är inget kul... :crazy:

Jag skickade först in tre förslag varav två gick vidare till FIFE.
Tanten på Sverak sa att om TVÅ förslag åker dit så får man i princip alltid det ena godkänt...
Nåväl, BÅDA mina ratades och tankeverksamheten blev hysterisk! :banana: VAD sjutton skulle jag DÅ hitta på? Lyckades väl knåpa ihop två eller tre till förslag varav ett åkte ner till FIFE - och ratades även det... :crazy:
GISSA var min fantasi tyckte om det... :crazy: :smirk: Nåja, det var bara att spåna vidare. Jag lyckades till sist klura ut något till i alla fall och precis när jag skulle skicka iväg det fick jag en idé till, ett namn som jag kanske egentligen inte var så förtjust i själv, men det var ju i alla fall ett förslag... Och gissa vilket som godkändes... :crazy:

Så de kissar jag fött upp heter S*Kattotekets **** - hela den enda kull som fötts efter att ajg fick stamnamnet -98... (tre parningsförsök - på två honor - efter det har givit EN kattunge, som var dödfödd... :crazy: och nu är tanterna för gamla att avla på och därför kastrerade.)

Nej vad tråkigt att få så många namn ratade :( vad besviken man måste bli. Det som är synd är ju också att man inte får ändra sig efter man har fått ett namn godkänt, och heller aldrig registrera ett nytt stamnamn. Men man kan ju förstå varför det finns sådana regler.

Jo det är sant. Det är bara att skicka in och sen hålla tummarna. Jag fick en snilleblixt igår och kom på det perfekte namnet! Så nu ska förslagen in!

USCH, ja.. Visst blev man besviken...
Min tanke från början var att hitta ett namn som jag kunde använda som både stamnamn för kissarna och som stuterinamn för pållarna... ALLA de andra förslagen som, ratades var sådana, därför kändes det ju extra trist... För jag har ju ingen större lust att föda upp PONNYER med stuterinamnet Kattoteket... :crazy:
(det blev i stället något snarlikt, fast med hästinriktning - Hippoteket... :))

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
376
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
313
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros