någon som har något förslag på...

I

IsaIrina

... leksaker man kan ha till kaniner ?

har letat på internet och så... men ja tänkte om någon här kan/har kommit på något... :)

just nu har mina kaniner en toarulle(tom... :p) med hö i... ibland så river don i den, eller så flyttar dom omkring med den...
och jag har också hängt upp ett halvt knäckebröd i ett snöre i burtaket!(gjorde ett litet hål i knäckebrödets "hål" och hänge snöret därigenom.)
det höll dom på med ett bra tag... :p efter som att knäckebrödet inte hänger stilla så tar det ju ett tag innan dom får i sej hela. hehe

(dom får alltså annan mat också, så ingen tror att jag hänger upp maten i burtaket och dom inte fattar hur man får ner den, och dom.. öhh.. inte får nån mat. alltså, inte så. :D)

Något mina marsvin älskar och som kanske kaniner också kan tycka är kul är en pappåse med hö i :cool:
Ibland handlar jag pappåsar istället för plast till matvarorna just bara för detta men man får inte glömma att plocka bort handtagen bara för har du dom kvar kan du räkna med att dom alltid lyckas fastna i dom :crazy:
Kul att var i (spännande när det prasslar) kull att tugga i sönder, att gömma sig i och att pinka på :angel:

haha, okej. :) värt att pröva.
pappret är inte farlig för dom då ? *att tugga på*

Nej inte det pappret och oftast gnager dom bara isönder men äter inte (tror nog mest på att dom kan bli lite hårda i magen om dom äter).
Här låter det just nu "prassel, prassel" då mina marsvin leker i pappåse fylld med hö :D

okej.. :)
hm... några kaniner har ätit en bit av en plastmatta... :o
haha.. vi har det i botten, för att det itne ska ruttna elr liknande...

men jag brukar ju ha toarullar som endel biter i å äter... :D så det borde väl itne va farligt? :banana:

Det är inte ett dugg farlig utan lite hård i magen skulle väl vara det enda som kan hända om dom äter upp pappen.
Så iväg och köp pappåse med dig nu ;)

Pinnar att tugga på brukar vara populärt. Fruktträd är bra, bara de inte är besprutade.
Och varför inte öva lite hoppning med kaninen.....fast inte med min pojke. Han går fram till hindret, kollar och beräknar och vips så har han knuffat ner det....(måste nog filma det nån gång).
Papperspåse (som nån skrivit) brukar vara kul för dem också.
Gnagarstång som man hänger upp på samma sätt som du brukar hänga upp knäckebröd går också bra.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 537
Senast: TantEster
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 609
Senast: YorkWann
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 226
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30