Någon som har LAVIRCO 967( avkommor

Rotterö

Trådstartare
Har ni avkommor från hingstenLavirco 967
Skulle vara kul att se bilder och höra hur de är i temperament mm

Har en hingt själv 1,5 år :bump: :bump: :bump:

Sv: Någon som har LAVIRCO 967( avkommor

Har en kompis som köpte ett sto (e: Chapman) som fått en Lavirco-avkomma. Den hingstungen hade den mest otroliga trav jag någonsin sett på en fölunge... Tyvärr visades den aldrig då den var sent född. Däremot tror jag att han gick förberedande hingstvisning med goda vitsord, aldrig visad på Bruks- dock.
Borde vara sisådär 4 (5?) år nu, heter Lennart Ljung.

Kul.. Då känner vi nog samma människa. Har köpt min häst därifrån..

Min kuse har två halvsyskon (på mammas sida) som är efter Lavirco och står i samma stall som mig. Eller rättare sagt en av dem gör det, den andre står i grannstallet 50 m bort. Båda två är stora och snygga hästar. Stoet, som är tre år, har nog passerat 170 cm och valacken som är fyra är väl en sisådär 168 cm. Damen ifråga har rätt så mkt humör medan grabben är som en filbunke.. Trevliga hästar tycker jag.

Min lille gubbe har också en mycket fin trav. Lyfter så fint på benen när han travar. Han fick 9 på premeringen som liten. Jag kanske skall visa honom som 2 åring. Vet inte ännu.
Han är också en lugn typ av häst.

Kan kanske vara kul att hålla honom som hingst ett tag och se vad han får för kommentarer. Fast det är ju det där med att ha möjlighet att ha dem som hingstar..

Valacken i vårt stall gick kvalitén i höstas, och fick mkt goda betyg på exteriören men inget vidare på ridningen. Men det är ju så mkt som skall klaffa där så det var nog inte hästens fel. Tycker att han rör sig bra på hemmaplan. Dessutom så fick han bra i löshoppningen.

Jag skall försöka ha honom som hingst ett tag till . Han skall få åka på hingst betet Bassholmen nästa sommar också. Om han inte blir jobbig innan dess.
Hon fölar ju ungefär i samma veva. Då passar det bra att ha en mindre att pyssla med så mycke.

Kastrerar honom då när han kommer hem september 05. Då blir han 2 ,4 mån. Då hinner jag kanske visa honom i maj. Om allt fungerar som det skall.
Han ser ganska bra ut nu ca 160 mankhöjd Har inte mätt honom. Nästan lika stor som mamman 164.

Åh, Bassholmen! Där är så fint :) Måste vara suveränt för dem att få gå ihop med så många andra hingstar.

Hur stor tror du han blir när han är färdig? Låter ju som att det skulle kunna bli en stor pojk.

Ja Bassholmen var ett toppen ställe för hästarna.
Han trivdes gör bra. Allt fungerade toppen. Dessutom fick han 24 kompisar att busa med.

Du kanske har sett Barbacka pogram 2, handlade om detta. Då såg man våran gubbe. Ridsportspecial har ett repotage nu.

Jag vet inte hur stor han blir ,Men många tycker han har långa ben. Han som hade hand om Bassholmen trodde han skulle bli stor. Avrådde mig för att kastrera för tidigt.

Köpte ett bett till honom i går 11,5 det var för litet.
Han ser så liten ut. Man misstar sig
Men kanon i psyke lugn trygg. Bryr sig inte om några nya saker. Det bara lunkas på.

Tömmkörar gjorden när vi spännde på den, han bara kollade. Tränset okej visst.
Han mamma är sådan också. Jag tor hon delat med sig mycke. Vet inte hur lavirco var men det man hört är posetivt.

Jag har ett sto e Lavirco.
Hon är f 00, dvs 4 år nu.
Jag är helnöjd !
Hon är lätt och ädel i typen, lagom stor (runt 167) och har otroligt hög ridbarhet.
Hon bär sig själv och är byggd i form sas.
Väldigt trevliga gångarter, och bra hoppteknik.
Tyvärr har jag inte hoppat henne så mycket upsuttet ännu, men det beror inte på hästen.

För tillfället är hon inne i en liten testperiod, men i vanliga fall är hon väldigt samarbetsvillig och positiv till arbete.
Hon är dock ganska "het" till temperamentet, och kräver en lugn och bestämd ryttare.
Hon är dock inte fjantig, jag kan rida henne i stort sett över allt utan problem, så hon är absolut inte någon räddhare.
Det ngt skarpa temperamentet har hon dock från sin mor, det känns som om Lavirco snarare har slipat bort de värsta kanterna.

Kul att höra om din hingst, planerar du att visa i U-valla ?
I såfall borde man kanske åka dit och kolla, det hade varit kul att se en halvbror !

bibban

Vad kul
Ja skall försöka visa honom till våren om allt fungerar.
Har du någon bild på henne
Jag skall sätta ut bild senare

Gud vad han är lik valacken som står i vårt stall.. Precis samma uppsyn.

Förresten.. Har du lust att berätta var på Orust du bor..? Är själv därifrån och har stor lust att flytta tillbaka.

Jag har inga nytagna bilder tyvärr, men bilder på henne som föl, 2 åring och 3-åring finns på www.ryttartorget.se
Gå in under foton och välj bibbis album

Hej
Faktiskt är de lite lika. Bakdelen är lik. Kul att se henne.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: adrikkens
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 514
Senast: Sassy
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 914
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar