Någon som har gröna elrep med röda ränder?

Sv: Någon som har gröna elrep med röda ränder?

Tackar för svaren! Lutar åt grönt då.
Vilka grindtyper kan ni rekomendera? Det enda jag är säker på att jag inte ska ha är fjädergrind. Sen finns det en uppsjö av hörn lösningar:eek: vad funkar bäst tycker ni?

Grind har jag löst så att jag har ett band för att det ska synas, en ståltråd för att det ska vara starkt även om en av de dristiga unghästarna får fnatt och en resår för det är ju det jag egentligen ville ha, de är så praktiska.....:smirk: I hagen de går i nu är det dessutom två slanor, så smiter de så är det iallfall inte genom grinden!!!:)
Nu ska jag göra en liten sluss vid grinden, en fålla innanför så att grinden blir dubbel. Det är för att jag skunna ta ut och in en häst utan att riskera att de andra smiter med. Det blir trassligt med alla sorters trådar och slanor, men tryggt och bra!

Någon som har erfarenhet av Gallaghers 8mm gröna elrep med röda ränder? Stämmer det att hästarna ser grönt bättre än vitt eller är det bara en skröna? Alternativet från samma märke är vitt rep med röda ränder,. Vad tror ni? Vilket syns bäst? Har blivit med gård och ska nu stängsla in ett antal hektar för första gången och vill ha ett bra resultat.

Nån som även har tex grindar aggregat osv från samma märke? Tacksam för svar. :bow:

Har hört någon säga att man forskat fram att djuren ser rött och grönt bättre än andra färger. Jag har funderat på det. Det mänskliga ögat ser fler gröna nyanser än någon annan enskild färg. Men om vi använder det gräsgröna bandet som finns på marknanden (vad jag vet) så smälter det nästan in i allt gräs och grönt runtomkring. Så om jag vill att mina hästar verkligen ska se så får jag använda rött, för den lär de se bra, eller så kan jag använda vitt därför att då använder jag mej av ljus-mörker kontrasten. Använder man grönt tänker man inte på att man förlorar kontrastverkan. På vintern är det bättre med grönt än vitt mot snön. Vill man gardera sej kan man använda sej av ett vitt, ett grönt och ett rött band ovanpå varandra i ett och samma staket. Det hade vi på en sträcka i vintras, det blev rätt snyggt faktiskt!!!

Nå, det är lite egna funderingar...

Jo, det staketet vette mot ett bäckområde, så vi kallade den hagen för lilla venedig, det var ju italienska färger i staketet...

Finn ju även brunt band, har hört att de ser grönt och brunt bäst. ska nog själv satsa på brunt 40mm elband nu när jag ska börja så smått att byta ut mina stängsel, pga av åldern.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve