Någon som har fodrar med Vitafor?

Knuzze

Trådstartare
Ja, är det någon som fodrar med vitafor, som är nöjd och vilken sort av vitafor?
Är det något att rekomendera? :)

Sv: Någon som har fodrar med Vitafor?

Jag använder flera av produkterna från Kvarnbyfoder, som numera går under samlingsnamnet Vitafor. (från början var det bara mineralerna som hette så)
Lusernpelletsen gillar jag för att den har högre proteininnehåll, ingen melass och små pelletsar.
Derby används när extra energitillskott behövs, gillas bl.a pga att det är havrefritt och små pelletsar
Total används "ibland"
Proteinmineral har jag använt några gånger när jag behövt stort proteintillskott
Och mineralerna har jag använt i många år.

Det jag generellt uppskattar med Kvarnbys produkter är att de är svensktillverkade, utifrån de svenska behoven. De innehåller inte en massa onödiga tillsatser. Och de är inte sönder-marknadsförda. De är minst lika bra som konkurrenternas fodermedel, men väldigt lite marknadsförda i jämförelse.

Har använt det i många år!

Vitafor Derby, havrefritt, låg stärkelsehalt, mycket energi, kanon om man behöver hull, jag blötlägger blir en utmärkt mash! Använder alltid!

Vitafor Lucern, tidigt skördad lucern, pellets, melassfri, hög i protein, snällt proteintillskott, smakligare än sent skördad lucern! Till unghästar och fölston brukar jag använda det!

Vitafor Total, smakligt färdigfoder, värden ungefär som Krafft Sport, har jag använt ibland!

Vitafor Power & Solid är smakliga små mineralpelletsar, använder Power mest!

Sen kan Kvarnby även tillhandahålla vissa råvaror som bryggerjäst, potatisprotein, sojaskrå mm.

Kanon att man kan få det levererat direkt till stallet om man köper minst 200 kg också, men priset blir bättre om man tar hel eller halv pall av någon produkt, då kan man få med enstaka säckar/hinkar av annat också!

Som Ameo skriver är det ett plus att man inte betalar så mycket marknadsföring när man köper deras foder. Deras marknadsföring ser ut att vara minimal jämfört med många andra foderproducenter!

Supernöjd. Har Derby och lucernpellets, alla mår bra och är jämnare i temperamentet i träning. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: fejko
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama