Någon som har dessa rengchaps?

finns en tråd om dessa längre nre någonstans.

men iaf.
jag har ett par.
har inte använt dom så jättemycket för passformen är HELT värdelös.

men jag har varit torr dom gånger dom använts!

jepp
passformen är KASS!!!

köp dessa från maountain horse istället.
har haft en tråd om detta längre ner för inte så länge sen kolla mer där.
dom e UNDERBARA i alla fall.
håller bort regn och håller benen varma och goa...

Men håller dom tätt?
Hittade inget som det stor att dom håller tätt mot vatten.
Visserligen rider jag inte i spöregn, men ändå :crazy:

det är ju regnchaps så det är väl klart dom står emot vatten i vissa mängder iaf.

har nog inte heller ridit i spöregn med dom, men i regn, o då har dom hållt vätan borta.

men varför vill du ha chaps som är helt värdelösa på alla andra plan? :confused:

hmm..
håller med lizan...
värdelösa chaps som e vattenavstötande inte vattentäta...

billiga och dom kanske passar mig :smirk:
Jag behöver ha ett par som håller mig någelunda torr, Dom är nog bättre än mina icke vattentåliga ridbyxor :D

hmm...
testa men jag tror inte dom är gjorda för nån människa som rör sig...och jag är en av dom... ;)

köp vanliga regnbyxor annars..

men dom kanar ju bara upp och sitter till slut på knäna :crazy:
Jag får väll ta och leta vidare :cry:

hmm...
hur rider du?? :D
och ändå tror du att hööks kommer att passa dig?!
sätt på gummiband att ha under foten istället på vanliga om du inte vill lägga pengar på BRA regnchaps...

Jag har ett par och jag tycker att dom funkar. Självklart så är de tinte lika smidigt som med bara ridbrallor men dom sitter på plats och fyller sin funktion.
Ni som säger att det är dålig passform, vad menar ni då?
Det är inte allt för ofta men rider i regn så jag tycker dom duger bra.

jag menar att dom korvar sig, vrider sig, att man inte riktigt kan böja knät som man vill, att dom åker ner så halva låren blir blöta ändå (trots att man dragit upp dom så gott det går)... mm mm..

jag tyckte dom satt otroligt obekvämt när jag provade dom på hööks. och eftersom dom va obekväma då så kan jag bara tänka mig hur d skulle kännas om jag red med dom...

har då dom från MH och jämföra med och då vill man INTE sätta på sig hööks igen...

Ingen aning. Vet att det finns Pikeur-regnchaps till salu
hos ryttare & häst, däremot. www.ryttare-hast.se Har ingen
erfarenhet av dessa chaps heller, men märket är pikeur och
jag har bara bra erfarenhet av pikeur. :)

Visserligen kostar de en del, men det kanske är värt priset?
Står dessutom att de är 'vattentäta'. ;)

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
909
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
R
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
450
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
824
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka