Någon som har BENNO CD-pelare?

K

Kimz0r

Den höga, smala. Hur många "hål" är det utfräst i undersidan av hyllplanen på er BENNO?

Sv: Någon som har BENNO CD-pelare?

Om du menar den där skåran som är på undersidan? Jag har en skåra på varje hyllplan.
Och nu när jag kollade så kom jag på.. borde det inte vara två? FÄr det är ju skåran som "piggarna" ska in, och det blir det ju bara i bakkant.. dumt!

Ja, det är samma på min hylla. Fast jag har hål då. Två hål i bakkant, för "piggarna". Inga i framkant.

Så jag ville säkerställa att det "ska vara så", så att jag inte fått en feltillverkad hylla. Det funkar, men det ser lite dumt ut.

Japp, två hål i bakkant. Fattar inte varför? Det borde ju vara fyra "hål" så man inte ser piggarna.

Billyhyllorna har ju fyra hål. :mad:

Borde iofs. inte vara så svårt att fräsa dit två hål själv - det hade känts stadigare framför allt - men det är ju så onööööödigt att det inte kan vara gjort från början. *gnäll* Och så hade jag sluppit få tvångsnojjor. ;)

Edit: Nu undrar jag såklart genast om hålen i hyllväggen är anpassade till den lutning som blir eller som de sitter helt rakt.

Billyhyllorna har ju fyra hål. :mad:

Borde iofs. inte vara så svårt att fräsa dit två hål själv - det hade känts stadigare framför allt - men det är ju så onööööödigt att det inte kan vara gjort från början. *gnäll* Och så hade jag sluppit få tvångsnojjor. ;)

Edit: Nu undrar jag såklart genast om hålen i hyllväggen är anpassade till den lutning som blir eller som de sitter helt rakt.

Skulle ta fram vattenpasset om jag orkade :p Men undrar samma sak som dig!

Min Benno har också bara hål i bakkant - jag gissar att det är för att hyllorna ska luta lite inåt så att skivorna inte ska glida ner.

Jag ska se om jag kan skaka fram en vinkelhake. Eller ett provisoriskt dito.

Mina mätningar skulle nog inte platsa inom den vetenskapliga världen, men de metoder jag använt tyder alla på att de bakre hålen sitter något längre upp än de främre.

Spåret är för att inte hyllan ska "halka ut" om man puttar till den då man tar en skiva från hyllan under.
Önskar motsvarande skåra fanns i min handdduksgarderob.

Jo. Jag gillar skårorna. Men jag vill ha fyra, inte två. Och tillhörande hål i raka, horisontella rader.

Två hål i bakkant bara. Tror det är för att det ska bli lite lutning så inte skivorna rasar ut. Rätt onödigt faktiskt.

Två här med, på båda hyllorna;).

Tror Luff har rätt om hålens funktion.

Liknande trådar

Hemmet Den där gamla modellen som ser ut som en Billy bokhylla fast för cd-skivor? Om du har en, kan du mäta ett hyllplan åt mig? 😁
Svar
7
· Visningar
440
Senast: Karfitsa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 868
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag planerar att hyra en häst från ett ridläger om ungefär ett år och då skriver man kontrakt i början på sommaren för att sen få hem...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: Hipphopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst