Någon som har avkommor efter Radiator 1124?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Barran
  • Startdatum Startdatum
B

Barran

Funderar på att betäcka ett fullblodssto med Radiator... Undrar om det finns någon som har en avkomma eller har haft och vet lite mer om vad han lämnar för sorts hästar...

Jätte tacksam för svar :bump:

Sv: Någon som har avkommor efter Radiator 1124?

Funderar på att betäcka ett fullblodssto med Radiator... Undrar om det finns någon som har en avkomma eller har haft och vet lite mer om vad han lämnar för sorts hästar...

Vad har ditt sto för härstamning och vet du något om hennes hoppförmåga?

Hon är e. Diaghlyphard - Northern Dancer i tredjeled x 2. Har god hoppförmåga, fin teknik, är kvick från marken. Tränad Msv.

Tycker det låter mkt intressant som sto till Radiator.
Ring och prata med Lindevik.Har du möjlighet är ju det bästa att titta på både hingsten och avkommor.

Vi hade ett sto efter xx u halvblod som fick ett superfint stoföl efter Radiator förra året. Stoet hade lite dålig halsansättning, svag överlinje men avkomman var otroligt fin. Har tyvärr inget foto på henne men hon är fin. :love:

Radiator är - i mina ögon - en totalt underskattad hingst, sett många fina avkommor till honom. Vi kommer betäcka ett sto med honom i år, han är till åren kommen så det känns som att de gäller att passa på!

Jag tycker också han är underskattad. Grannen som är uppfödare har 2 avkommor efter honom som ser strålande ut! Högställda och bra exteriör, har även sett ett par till som ser mycket trevliga ut de med. Kan det vara så att han inte varit i ropet lika mycket som nygodkända hingstar osv?

Jag tycker också han är underskattad. Grannen som är uppfödare har 2 avkommor efter honom som ser strålande ut! Högställda och bra exteriör, har även sett ett par till som ser mycket trevliga ut de med. Kan det vara så att han inte varit i ropet lika mycket som nygodkända hingstar osv?

För mig är unghingst hysterin helt obegriplig!!Helt nygodkända 3 o 4åringar kostar ofta lika mycket ,ibland betydligt mer-än äldre toppförärvare med internationella sport resultat på högsta nivå.
Ta tex Elmshorn,pinsamt lite använd här hemma!!!

Det blir nog Radiator, ska ringa Lindevik på måndag... Någon som vet vilket temperament han lämnar (beror ju på stoet också såklart)?

För mig är unghingst hysterin helt obegriplig!!Helt nygodkända 3 o 4åringar kostar ofta lika mycket ,ibland betydligt mer-än äldre toppförärvare med internationella sport resultat på högsta nivå.
Ta tex Elmshorn,pinsamt lite använd här hemma!!!

Jag antar att det är nyhetens behag för många stoägare, och hingsthållarna vill väl ha tillbaka de pengar de lagt ut på att få hingsten godkänd.
Jag själv vill gärna ha ett par årgångar att jämföra med...

Men sammtidigt så tycker jag att de kan ta lite mer betalt för sina hiingstar som redan visat bra resultat, istället för att låta de yngre vara svindyra (syftar då på de som har fler hingstar än en)

Håller absolut med om att man borde kunna ta mer betalt för de äldre,men tyvärr skulle det nog bara gynna de yngre-som i mina ögon är för dyra.Vet att många av de tyska förbunden diskuterar olika vägar för att dämpa hysterin för de yngre haussade hingstarna.

Jo det är sant att de yngre hingstarna antagligen skulle gynnas av att höja priset på de mer välbeprövade. Jag tycker som många föreslagit här på buke, att man inför begränsat stoantal på de 3 och 4 åriga hingstarna. Frågan är ju då om hingstägarna/hållarna skulle höja ännu mer på de yngre för att få in pengar, risken finns ju.

Jag var inne på Lindeviks hemsidan de står under nyheter att dom kommer snart lägga ut filmer på alla halvblodshingstar. Och att det finns om man vill ha DVD:

Jag har ingen avkomma efter Radiator, men funderar på att betäcka med en nämligen hans godkände son Carême.

careme1web.jpg

Han är ju lite ädlare än sin far och eftersom mitt sto är lite åt det grövre hållet tror jag att det blir alldeles utmärkt. Men till ett fullblodssto blir säkert Radiator bra också.
Carême är i alla fall mycket trevlig att ha att göra med. Jag har träffat honom endel på stationen där han står.

Vet att Djurö Gård-ägare till bla Conan som Helena Lundbäck tävlar-har betäckt flera gånger med Radiator-så även i år tror jag.

Vart har du sett dessa avkommor? Vet du möjligen vad det är för möderne?

Skall bli intressant att se hur uppfödarna påverkas av att han har lämnat Careme ur sin första årgång.Tyvärr verkar många inte förstått hans värdefulla stam-Raphael -San Fernando-Don Carlos-det är blod vi inte har i Sverige.Många verkar inte känna till hans mycket moderna och högställda typ,vilket han även nedärver.

Jag har ingen avkomma efter Radiator, men funderar på att betäcka med en nämligen hans godkände son Carême.

careme1web.jpg

Han är ju lite ädlare än sin far och eftersom mitt sto är lite åt det grövre hållet tror jag att det blir alldeles utmärkt. Men till ett fullblodssto blir säkert Radiator bra också.
Carême är i alla fall mycket trevlig att ha att göra med. Jag har träffat honom endel på stationen där han står.

Har du fått dräktigt?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 815
Senast: Cina B
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 087
Senast: Sharpless
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 409
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka