Någon som har använt jäst?

O

Oscar

Har hört att det ska vara bra med jäst till fånghästar. Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
/Elin

Sv: Någon som har använt jäst?

Om det ska vara speciellt bra till fånghästar vet jag inte, men färsk jäst är kanon för att återställa balansen i magen på hästarna.

1 paket blå kronjäst om dagen i 7 dagar. sen uppehåll i några veckor för att se om det har haft någon effekt och om det då inte är bättre så gör man om kuren.

Jäst funkar jättebra på min häst när hon blir dålig i magen, men hur bra det funkar på andra beror nog kanske på vad som är fel.

Hon har haft fång, så jag ger jäst vid minsta tecken på störning för att så fort som möjligt få ordning på magen igen. Fånganfall kan man ju bara förebygga, när det väl kommit kan man ju inget göra...

Provade aldrig jäst på min ponny, vi torkade brännässlor och gav honom. Vet inte om det hjälpte han gick ju på sån sträng diet. Men han var pigg och fräsch enda tills han blev 15, då fick han äta butta dem sista månaderna innan han fick galoppera vidare.

Provade aldrig jäst på min ponny, vi torkade brännässlor och gav honom. Vet inte om det hjälpte han gick ju på sån sträng diet. Men han var pigg och fräsch enda tills han blev 15, då fick han äta butta dem sista månaderna innan han fick galoppera vidare.

Varför gav ni honom nässlor?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar