Någon som håller på med ko-grenar??

A

Alecto

Hejsan, ja undrar om de e någon som håller på med ko-grenar?
Vilken gren i sånna fall. själv e ja intresserad av herd-work o cutting...

Sv: Någon som håller på med ko-grenar??

har tävlat lite i herd work, tränat cowhorse. Vill gärna fortsätta med kogrenar men träningsmöjligheterna har inte varit så bra tidigare. Kanske ändrar sig nu.

Cowhorse är ridningens svar på formel 1 för mig :banana: :banana:

Malin

jag "jobbade kossor" på en ranch i kalifornien, superkul! Men i sverige har jag bara kollat på, det är verkligen en show gren! urspännande:D

Bor i södra Dalarna, är det någon som vet var på ett ungefär det finns träningsmöjligheter på skapligt avstånd?
Annars, vad krävs för att träna? Hur börjar man träna???:confused:

har du en häst som gillar att leka är de bara att muta en kompis me bra kondis som kan leka ko å fintas me hästen när du sitter på! jätte kul!

Gäller alltså att hitta nån med kondis, hm:angel:
Kanske kan bli bra med nån som behöver skaffa sig kondis:idea: :angel: :D

Ja, det borde ju gå utmärkt nu direkt efter nyår,:banana: me tanke på alla nya löften!:)

johannea skrev:
har du en häst som gillar att leka är de bara att muta en kompis me bra kondis som kan leka ko å fintas me hästen när du sitter på! jätte kul!
Det där lät intressant..funkar det verkligen?
Jag har en dröm faktiskt...att få prova kor på min häst..vi kanske skall testa detta 1st...annars dras hon till kor när vi är ute och hon ser några...är det en bra "omen"?

Om det är ett bra omen att hon dras till kor har jag faktiskt ingen aning om:)

Men att det funkar att "leka ko" det vet jag! Och kul är det oxå, även att va kon! Man får va lite uppfinningsrik och hoppa lite fram o tillbaks, lura på hästen lite och kasta sej åt sidan om hästen e me noterna, helt klart värt att prova!!!

Det måste väll va nån mer här än jag som har fått spela ko??? som kan komma me tips, är så dålig på att formulera mej när det gäller att göra saker på känsla...:rofl:

Liknande trådar

Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 275
Senast: kryddelydd
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 962
Senast: Mia_R
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 663
Senast: Sonic76
·
Western Kommer från den "andra" ridsportvärlden ;) och blir synnerligen förvirrad över alla olika föreningar som finns inom westernridningen...
Svar
2
· Visningar
1 736
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka