Någon som ger Msm?

Snobben

Trådstartare
Är det bra för muskler & allt som dom påstår?
Någon som har haft problem med sin häst & gett detta & sett resultat?Tycker inte att glucosamin verkar ha någon större effekt.

Sv: Någon som ger Msm?

Jag "ger" det till min pojkvän som har problem med lederna. :angel:
Men där ser vi resultat trots att han inte är uppe på full dos än! :banana:

emindy skrev:
Jag "ger" det till min pojkvän som har problem med lederna. :angel:
Men där ser vi resultat trots att han inte är uppe på full dos än! :banana:

Då verkar det fungera iallafall då! :D

På honom iaf! Fast i början kändes det motigt då han såg att det stod doseringsanvisningar för häst på burken ;)

Jag och systers häst har ätit MSM. Vet inte om det var MSM eller om vi skulle blivit bättre hur som helst, men för mig och hästen så hjälpte det jättebra och vi kom igång igen. Men vi kanske hade klarat oss lika så bra även utan MSM, det vet vi ju inte.

Snobben skrev:
Någon som har haft problem med sin häst & gett detta & sett resultat?Tycker inte att glucosamin verkar ha någon större effekt.
Liten sidokommentar...glucosamin är inte till för musklerna utan leder o brosk..så jag förstår att du inte set resultat med det ;)

ann80 skrev:
Liten sidokommentar...glucosamin är inte till för musklerna utan leder o brosk..så jag förstår att du inte set resultat med det ;)

Menar leder & brosk med. :p

Min dotter får det för sina eksem. Fungerar jättebra. Eksemen kommer direkt som ett brev på posten så fort hon slutar med MSM.
Själv äter jag det också. Min värk är också mindre och jag känner mig piggare.
Ska nog ge det till min islänning som har eksem också senare.

Snobben skrev:

vad är MSN??:confused:

Jag har hört att det ska vara bra till eksemhästar! :)

Var köper man det?

Min kompis islänning (häst alltså ;) ) har eksem och i år fick han MSM och nu kan man inte ens se på honom att han är eksemhäst! Så jag kan bara rekommendera det!
Ang senor och leder vet jag inte då hästen har så hög smärttröskel att han inte visar att han har ont, men lite mindre stel har han nog blivit.

Menar du det att MSM hjälpte? Det vore ju verkligen roligt om det skulle vara så. Jag ska ju prova i vinter så får vi se till våren om han börjar klia sig. Han tål inte knott har jag märkt. Myggen är inte lika farliga på honom verkar det som.
Har ju frågat flera ggr här på buke men ingen har prövat MSM än på eksemhästar.
Ja, eftersom eksem hjälpte till min dotter så......borde det väl hjälpa min häst?!

Snobben skrev:

hej,
vi ger msm till våra hästar för mage/tarm. Funkar jättebra. min valack har bla blivit av med sin mugg som, om de finns på alla fyra fötterna kan vara tecken på mag/tarm problem. Han såg förj*vlig ut innan vi gav msm och linfrön. Har öven gått upp i vikt och byggt fina ryggmuslker så vi är mer än nöjda med msmet

Vart får ni tag på MSM någon stans? Till människor? Till häst??

Du kan söka på MSM på Google så hittar du ett ställe i Stockholm som kan skicka hem till dig. Det är dyrt men man tar så lite så det räcker länge. 1 kg pris ca 500 kr köpte jag till min dotter och hon har ätit det i nästan 1 år. Man tar bara några kryddmått. Men lite mer till hästar. Kommer inte ihåg hur mycket eftersom jag inte har börjat ge hästen än.
Finns även att köpa på Granngården iaf hos oss. Sedan har ett hästbutik det här i stan. Det är till både människor och djur.
Vet att hundar kan minska smärtan vid atros också. Gav det till min shäfer förra året när hon haltade.

Ett annat bekymmer. Jag köpte pulverform men hästen vägrar äta det! Det är första gången jag varit med om att han inte äter sin betfor och den brukar jag kunnastoppa ner allt i - men det här gick genom.
Tips?

*Gotlandsrusset* skrev:
hej,
vi ger msm till våra hästar för mage/tarm. Funkar jättebra. min valack har bla blivit av med sin mugg som, om de finns på alla fyra fötterna kan vara tecken på mag/tarm problem. Han såg förj*vlig ut innan vi gav msm och linfrön. Har öven gått upp i vikt och byggt fina ryggmuslker så vi är mer än nöjda med msmet

hur lång tid tog det innan resultat visades?

Verkar konstigt! Det är ju iofs lite beskt men med betfor borde det väl slinka ner. Själva tar vi c-vitamin med MSM:et. Då känner man inte det beska. Har inget förslag tyvärr.

Jag ger MSM till min häst för musklerna och stela leder.
Märkte reslultat redan efter 1 vecka då pälsen blev jätteblank helt plötsligt sen efter ungefär 3 veckor var knäppningarna i lederna mindre. Har gett det i 3 månader nu, och man märker tydlig skillnad nu för hans muskler återhämtar sig bättre och i samband med massage så har gamla spänningar som varit svåra att få bort blivit mjukare.
Knäppningarna i lederna är nästan borta, och de knäppningar som är kvar låter mkt tystare och mjukare.
Börja ge det för massören rekommendera det till honom.

Men det som märks tydligast är pälsen, den är skinande blank alltid ser ut som man har polerat han:D

(Oj redan kommit upp i 1000 inlägg!:banana: )

Verkar som att ni som testat MSM är nöjda då!?
Har funderat på att ge det till både mig själv & min häst.
Funderar på vad det egentligen innehåller och om det kan ha några negativa sidor tro?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 407
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 792
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar