Någon som är van att ställa ut hunden?

Sv: Någon som är van att ställa ut hunden?

Hej vart ska du ställa din hund? Hur gamal är hon? Mistänker att vi ska till samma ställe...;) vi skall vara med i valp klassen 4-9 mån.

Efter att ha rantat runt på utställningar i över 15 år, så snappar man upp rätt så mycket och tro mig om du har 2 i princip lika bra hundar och den ena hundens förare(1) har jeans, tennisskor och collegetröja på sig och den andre hundens förare(2) har snygga kostymbyxor, lågskor, blus och en snygg väst på sig, då vinner den hund som har förare nummer två :cool:
Jag säger inte att det är bra, men så är det tyvärr..

Open show på ridskolan i Sala, och min valp är 7 månader så det blir samma grupp! Är det dit du ska?

Hihi, det är därför ingen annan får träna min hund ;)

Fast Loka har lärt sig att där inne så står man, om hon så står och sover så står hon där. Om det tar tid så lägger jag henne, för hon får absolut inte sitta där inne... Det är ju lagom roligt när man står och slåss om BIRet med hanen och min hund sätter sig för att hon är trött...

Usch, det är bara att träna om...

//E

Jag ids inte läsa genom tråden utan svarar på första inlägget:angel:

Vad skall jag ha på mig? Stilrena enkla kläder, ingen jätte urringning eller byxor där hela röven syns (ursäkta uttrycket)
Om du står bakom så ska du ha en färg i kontrast till hunden, står du framför går det bra att ha samma färg som hunden.
Aldrig jeans! (enligt ett uts. proffs;) )

hur glansig skall hundens päls vara? Skall man andvända päls glans eller blir det för mycket? Inget sådant! Och eftersom du har en strävhårig hund så se till att det går minst 1 v (gärna 2) mellan badet och uts. annars är pälsen lite väl mjuk...

Ska köpa utstälnings koppel i veckan ni vet ett sådant smalt kort.
Jag tycker att det är fint med helt enkla svarta i läder? Vad tycker ni är fint ska de vara i färg?
En supertunn kedja o ett tunnt koppel i ett, som detta: Bild
Det tycker jag är snyggast på labbe.

Detta är bara mitt tycke och smak, jag har aldrig ställt labbe så jag vet inte vad som är rätt och fel;)

På Open showerna brukar de ha ringträning innan det börjar. Den kan det vara bra att vara med på. Det finns speciella retriever-utställningskoppel.

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 368
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
Övr. Hund Åh jag känner att jag sitter i en jobbig situation just nu. En vän till mig har en arbetskamrat som har en tik, 8 år gammal Amstaff, som...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama