Det är det här som är så fantastiskt med Bukefalos, alla utgår ifrån att man är en idiot.
GIVETVIS är virket inte ynka 1", de är 2,5" tjocka - vilket, om ni kollar på bilderna, visar att reglarna är 3-4"tjocka och 8" breda. De HÅLLER för en hästspark. Eller att köra in med en bil i väggen om man så vill.
GIVETVIS är stolparna nedgrävda 50cm i golvet och förankrade.
GIVETVIS är boxarna av godkänd storlek och drygt det, förövrigt så är minsta godkända storlek för häst 170+ är 9kvm - inte 10.
Och slutligen - GIVETVIS har vi koll på lagar och regler.
Har jag glömt någon pekpinne? Varför inte FRÅGA om ni undrar om man tänkt på något istället för att på bästa besserwissermanér utgå ifrån att man inte har koll?
Just det: stallet byggs i samråd och med hjälp av snickare med 50år i yrket. Vi som bygger har byggt stall (och annat) många gånger förut.
Har ni konstruktiv kritik/idéer/smarta tips så är ni mer än välkomna givetvis, men JA, jag blir irriterad när folk - som inte har en aning om något - ska komma och klappa mig på huvudet och tilltala mig som om jag är en idiot. Jag är många saker - men idiot är inte en utav dem!