Någon som är grym på Word?

S

Spider84

Jag ska göra en rapportmall för skolan som dessutom ska vara klar tills på fredag. :crazy:
Har suttit med den nu i två veckor och försökt få ihop den.
Men det är något äckligt mycket konstiga saker de vill ha med i den och jag får inte koll på det alls.

Har försökt kolla via microsofts sida samt googla, men lyckas inte hitta alla saker som ska vara med och har ingen i min närhet jag kan få hjälp av heller.

Så är det någon som hade orkat hjälpa mig att lära mig att få till den via mail, icq, msn eller nåt sånt?

Lite panik över det hela...
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Hmm... Om det är ett skolarbete borde du ju läst det någon gång... Dem tar väl inte upp saker du aldrig läst? :smirk:
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Åh jo då.

De har en liten lätt beskrivning upplagd, men det står också att det är självstudier...vilket är såååå enkelt med det programmet. :crazy:

Beskrivningen säger bara med ett eller två ord vad varje grej i t.e.x verktygsfälten gör, vilket man ju får reda på genom att läsa efter dem i Word...så det är inte speciellt mycket till hjälp.
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Vad är det du har problem med då så kanske man kan hjälpa dig på traven?
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Fast nu fick jag faktiskt tillbaka den godkänd av handledaren. Han hade själv fixat den sista grejen som jag inte fick till.
Han är nästan förlåten för den prövningen jag gick igenom med den labben...men bara nästan.

Håller på med en Power Point labb nu som också visade sig vara ganska svår när det gäller en av uppgifterna.
Kan du PP så kan du ju få hojta! (ska byta bakgrund på cellerna i ett organisationsschema till ett "tema" och även skapa en animering av de cellerna)
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Aha...
Vilken version är det du arbetar med? Sitter på 2003 själv så det kan variera lite.

Att byta tema på EN sida går du in i Formatmenyn|Bildformgivning... Högerklicka på det temat du vill ha och välj Använd på markerade bilder.

Animera org. schema: Högerklicka, Anpassa animering... Lägg till effekt osv.
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Det med att byta tema tyckte jag också borde vara så som du beskrev, men den byter på arket istället för cellerna...trots att de är markerade. :crazy:

Samma gäller animaeringen. HAr testa att högerklicka på cellerna (jag har koll på animeringen annars), men den tar hela schemat varje gång...


Jag pluggar webbrpogrammering och det här var en av uppgifterna till presentations grejerna.
 
Sv: Någon som är grym på Word?

Vad exakt står det att du ska göra för mig vetligt blir inget tema om inte hela sidan är formaterad och ett org. schema kan bara animeras i sin helhet.
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som är grym på Word?

Fick hjälp av en kille på microsoft sidan. Så det löste sig nu. Labben är inskickad och jag tror den blir godkänd.

Lite krångligt när han körde en engelsk sverion och jag en svensk och han dessutom förklarade på engelska, men jag fattade till slut...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 019
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 397
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 032
Senast: mars
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som kanske många här vet så har jag mycket lättare att prata om saker med att skriva motför prata irl. Och jag har nog flera vänner...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp