Någon som är/blivit polis trots att man innan utbildning har artros/annan sjukdom?

Jo att det är skillnad vet jag om, jag tänker dock som skyddsväst sitter ju närmre kroppen än ryggsäcken där vikten kan bli mer på andra ställen. Utrustningsbälte lägger såklart vikt på ett annat ställe än ryggsäck, sen finns ju även idag utrustningsväst och då fördelar man ju utrustning på bältet och västen och man kan ofta se på poliserna att utrustningen sitter på lite olika ställen. Men självklart en tanke att lägga till att vikten hamnar på andra ställen. Helt klart att det är skillnad att gå än att stå stilla länge, eller behöva ingripa på olika sätt. Att det är ett yrke som är väldigt fysiskt vet jag om.

Skyddsväst är en sak. Utrustningsväst en annan. Jag använder normalt sett bälte men har även ibland använt väst. Vikten fördelas lite olika men det är fortfarande en extra belastning. Det måste du beakta.

Sök jobbet! Träna! Gör testerna!

Det värsta som kan hända är att du inte blir antagen och du står där i lite bättre fysiskt skick än innan.

Exact!

Jag tänker att göra det en sammanhållen period. Inte ett slarv utan medvetet äta på konstiga tider, slänga i dig så mycket mat du hinner på 5 min stående vid diskbänken och sen stressa iväg, hoppa över lunchen osv i typ 5 dagar. Så du innan ser vad magen tål så att säga

Fast att hoppa over mal ar inte nodvandigt i dagens lage, man ser till att ha med sig en protein bar eller liknande sa man kan stoppa I sig nagot mellan de mal man hinner med.

Exact!

Fast att hoppa over mal ar inte nodvandigt i dagens lage, man ser till att ha med sig en protein bar eller liknande sa man kan stoppa I sig nagot mellan de mal man hinner med.
Fast det är enligt mig hoppa över mål. För en proteinbar som stoppas i sig för man inte hinner äta t ex lunch är ju en överhoppad lunch. Det är stor skillnad på att sitta ner och i lugn och ro äta lunch och att trycka i sig ett substitut.

Och det är det jag menar kan vara bra att testa och se hur magen klarar eller inte klarar. Samma sak att behöva mitt i maten rusa iväg, att måltidstiderna blir annorlunda osv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka