Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.
Anledningen till det är att vid ett par tillfällen under förra året så fick barnens kaniner ungar. Då "försvann" en i taget vid tre tillfällen.
När jag låste in ungarna i sadelkammaren så slutade det.
Sedan flyttade vi hästarna i början av året, till annat stall.
Men trivdes inte så vi flyttade tillbaka.
Barnens kaniner fick en kull ungar nu igen och då försvann ytterliggare en unge. Den var rätt så stor, 6 veckor.
Jag tänkte först att det kanske var en råtta, kaninerna är i burar på höskullen. Men det fanns inga spår av vare sig blod, päls el nåt.
Så det måste ju vara ngn som visste om att vi hade små kaninisar igen. Man chansar ju bara inte.... Vem det nu är som samlar på dom.
Jag låste in kaninerna IGEN och då får vi ha dom ifred.
Jag tänkte eftersom det var kaniner så verkade det troligt att det var ungar som var i farten. Men det bor iofs inte barn runt stallet.
Ja, hur som så kom vi till stallet en morgon. Då var boxdörrar öppna, och någon hade lagt in en stor blinkande reflex, som blinkade rött, inne i höskullen. Den låg lite nergrävd i höet och blinkade upp på väggen. Vad nu den skulle "symbolisera", eld el vad lixom?
Jag skulle stänga av den, då var avstängningsknappen bortpillad så jag fick slå sönder den för att få stopp på den. Det känns som om det är på dagis-nivå, personen kan ju inte ha alla rätt i knoppen.
Och så nu i lördags så hade hästarna swimmingpool inne hos sig.
Någon som hade skruvat upp två kranar och vattnet stod som en vattenspridare i stallet
.
Det är just det här med "timingen" med våra kaninungar som gör mest att jag tror att det är någon som vi borde känna till.
Mina barn är små, så det kan inte vara kompisar till dom.
Vattenkranarna satt också så högt uppe så man måste vara vuxen för att nå upp dit. Jag är 160 och behöver pall för att komma upp.
Man kanske borde polisanmäla el vad tycker ni?
Men det känns så diffust när man inte vet något......
Vi har "vidtagit" en del åtgärder i stallet men vill helst inte skriva ut det här. Man vet ju aldrig......"nojjig":smirk:.
Fortsättning följer.....antar jag....
/J.