Någon mer som trillat av idag?!

S

Sentenced

Någon mer som varit på flygtur idag? :angel:
Eller varit i närheten?

Ska ta över en häst 1:a Mars, red henne idag för andra gången.
Första gången gick toppenbra men idag så var hon stressad, red ut 60 min.
Red sista kvarten på banan, skrittade av henne och så sa det bara PANG så skenade hon iväg mot andra kortsidan av banan- trodde hon skulle hoppa över staketet rakt ut i skogen men hon gjorde en femöres vänding och jag flöög ner på marken:p
Jag fattade absolut INGENTING, gick ju på två röda!

Verkar absolut som om hon testar mig och gillar inte när man ställer krav på henne, vilket vi börjat göra nu.
Ska nog köra lite ledarskapsövningar tills det släpper!

Så nu sitter man med ett SVULLET och väldigt ömt vänster smalben och ska inte rida på några dagar nu.. ajaj:crazy:

Har inte trillat av så mycket i mina dagar, ridit i 13 år och trillat av kanske ca 10-15 ggr lr så.. Har alltid varit lite av en fegfis men det har släppt senaste året, är alltid försiktig och tar inga onödiga risker men.. alltså nu om jag trillar av(senast i somras) så blir jag aldrig rädd, avskräckt eller något alls!:D Det bara händer liksom!

Så kan det gå!

Sv: Någon mer som trillat av idag?!

Inte idag men för 2 veckor sen eller nåt sånt...
Efter att flera gånger suttit på ett bockande fullblod som totalt struntade i om jag satt kvar eller inte så kändes det liiiite fånigt att ramla av innan jag ens kommit upp- hästen hoppade jämfota iväg när jag var halvvägs upp (annan häst). Suck.

Igår var min första avfallning från Harry (om vi inte räknar mitt inridningsförsök barbacka:angel: ).
Kattj*vel hoppade upp i ett träd bakom ryggen på Harry så han blev rädd och kastade sig fram/höger. Jag for åt vänster:rofl: I vanliga fall brukar jag klara hans snabba kurvor men nu var han jäkla snabb:rofl:
Så hädan efter kommer jag inte att rida i paddocken om jag inte är beväpnad med något typ av mordvapen (katten ska dö:devil: ), för det är andra eller tredje gången det han skrämmer Harry för att han kastar sig mot någon tall!!

Jag föll av min häst i helgen! Hästen har klarat sig men jag fick jätteont i ryggen! :mad:

Nja inte idag, mandag morgon,, SA morgonpigg ar jag faktiskt inte sa jaghar hunigt med det..

Igar,, hjalper till pa ett handikapscenter, och rider voltige bade for mig och hastens skull.

i slutet bestamde sig kommpisen for att rida tva, vilket gick jattebra i skritt, men hasten tyckte inte om att trava med nagon pa korset, och efter nagra bockningar akte vi av,, jag underst :crazy:

jag har inte flugit av på ett antal år, och får ju absolut inte trilla av nu!
kan faktiskt inte minnas när jag trillade av sist..
men har trillat av så många gånger i mina dagar så det borde räcka tycker jag!
alla "snygga avsittningar" har resulterat i två hjärnskakningar varav den ena relativt kraftig samt en hjärnblödning som har kostat mig hörslen på vänster öra + en hel masssa småsaker..

Har också ganska nyss flugit av, förra måndagen. Det var riktigt läskigt faktiskt. Har blivit avkastad förut av honom då han blivit rädd och kastat sig åt sidan och jag farit rakt fram, men nu var det annat. Hade ridit ut och tänkte träna lite på täkten nedanför en stund. När jag fattade galopp i höger varv (vänster gick bra) och var längst ner på täkten i ena hörnet så bockar han och sätter en jäkla fart rakt över täkten, jag känner direkt att jag inte kommer att få stopp på honom och ser bara framför mig kullen med äppelträdet och stenarna på andra sidan täkten...Tänker att jag måste kasta mig av, annars slår jag ihjäl mig, men av någon anledning håller jag mig kvar..sekunderna efter dundrar vi rakt in i trädet, grenar flyger och bryts i både mig och hästen..han tvärnitar och jag landar på en sten..

Gissa om jag var rädd! Har aldrig känt att "nu dör jag" men det gjorde jag nu. Helt otroligt så klarade vi oss både utan skador. Förutom att jag var helt öm i kroppen då. Har ingen aning varför han gjorde på det här sättet. Han vart inte rädd för något, inte plötsligt. Det var mer som ett glädjefnatt först med bocken och så..men vilken häst springer in i ett träd? Skenande hästar kan väl göra det, men han vart ju som sagt inte plötsligt rädd för något, då brukar han skutta till och göra ett snedsprång.

Jag har just börjat lära mig hur man sitter kvar :p

Har en häst som just kommit på hur kul det är att bocka och jag kan ärligt säga att jag har aldrig suttit på någon häst som bockat så som denna. *s*

Men peppar, peppar nu börjar man sitta kvar :D

Ja ni !!!!
Har en dotter som va och hopptränade igår och som mamma har man nog nästan alltid hjärtat i halsgropen, iallafall så flög hon av ståendes, såg ut som på film unggefär. Hästen tvärvände efter hindret, sa att hon inte slog sig, hoppade upp direkt, men blev förstås lite rädd.
Jag avskyr när dom små liven ramlar av !!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka