Någon mer som har en Vit Herdehund?

S

Sentenced

Ville bara kolla om det är några fler Bukefalister än jag och simba_112 som har en Vit Herdehund?

Vi har haft Bailey i drygt en månad och jag hade tur- min lillasyster köpte ett av hans kullsyskon, Bamze, så de träffas varenda dag:)

Vi tycker det är idealhunden. Vänlig, lugn men ändå aktiv, oerhört lättlärd och det känns som man drog en vinstlott bland valparna för han har gjort det så lätt för oss! Den perfekta hunden:D
Han är snart 14 v och har lärt sig sitt, ligg, loss, hit, vacker tass, vinka(!) och nu har vi stå och sitt vackert på gång. Nästan allt har kommit spontant av sig själv som vi sen bara byggt på! Kör mycket kontaktövningar som verkligen ger utdelning! Himla kul!
Våra hundar ska användas till lydnadsträning(ev. tävla), spår, utställning och livskamrater som är med på ALLT:bump:

Berätta allt om era Vita Herdehundar! :love:



Vår stjärna:

page98_blog_entry11_2.jpg

page98_blog_entry11_3.jpg


Syrrans stjärna:

page104_blog_entry4_5.jpg

page104_blog_entry4_4.jpg


Bailey & Bamze tillsammans

page104_blog_entry4_1.jpg




Vi har egna bloggar på kennelns Hemsida under B-kullen!

http://vovve.info/vitherdehund.net/index.html

Ledsen för de enorma bilderna!:angel:
 
Sv: Någon mer som har en Vit Herdehund?

gud va de är lika samojeder när de är små, är jätte lika min Samojed valp på 4 månader!!:)
Men de va otroligt fina!! :love: :love:
 
Sv: Någon mer som har en Vit Herdehund?

Va söta! Dom är bedårande i den där åldern!

Jag har en vit herdehundshane på snart 16 månader. Det är min andra hund och den första jag haft sen valp då den förra var en omplacering. Just nu är han inne i en hormonperiod med selektiv hörsel som följd....men annars är jag jättenöjd över honom. Det är en väldigt kvick kille som gillar att jobba även om vi inte kommit så långt ännu. Gått valpkurs och vardagslydnad hittils, samt grupptränar moment ur lydnadsklasssena på klubben och spårar en del vilket är något av det roligaste han vet.

Tim som valp:
PICT1220.JPG


Tim 15 månader
PICT4729.JPG
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon mer som har en Vit Herdehund?

Väldigt vacker! :love:

Svårt att förstå att de kommer vara stora om inte så lång tid! :)

Lycka till i framtiden med din fina Tim!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp