Någon mer som dragit en visdomstand?

Sv: Någon mer som dragit en visdomstand?

Gäller det en visdomstand i underkäken bör man också vara observant på att det lätt kan bli förorenat där man dragit ut tanden. Kontakta tandläkaren om du mår riktigt dåligt och skjut inte upp det.

Jag fick en rejäl infektion i samband med operation av visdomstand i underkäken och fick genomgå en antibiotikabehandling innan det släppte.
 
Sv: Någon mer som dragit en visdomstand?

KL.

Hur vanligt är det att man får dra ut en visdomstand?
Jag har som har kommit upp (är på väg upp) men den gör inte ont eller nåt (än..)..
 
Sv: Någon mer som dragit en visdomstand?

Man drar dem väl inte om man inte får problem av dem.

Min växte typ bakåt och hade luggat av sig så den skavde upp huden helt och slet sönder munnen samt blev väldigt inflammerad då den inte gick att borsta med sitt läge. Den på höger sida har jag inga problem med alls så sen är kvar :)

Okej. Tack för alla svar! Jag kör på med värktabletter. Första dygnet var värst. Antingen frossade jag så jag hackade tänder eller kallsvettades. Höll på att få fnatt. Nu är det över men har ont och kan inte öppna munnen särskilt mycket och äta fast föda som ska tuggas är fan bara glömma. Försökte äta köttfärs igår (behöver man inte tugga precis) och fick in lite färs vid "såret". Höll på att spy av smärtan :(
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 847
Senast: enough
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har den senaste tiden haft en tryckande värk i mina framtänder i nedre käken, ospecifikt precis var. Det är som bäst på morgonen och...
Svar
19
· Visningar
2 598
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp