Någon mer med våldsam bebis (i magen)?

Sv: Någon mer med våldsam bebis (i magen)?

Min son (nu 15 månader) var oxå aktiv i magen. Särskilt nattetid. Dygnsrytmen har han inte haft några problem med efter han kom ut, men han är ganska aktiv - inte alltid fysiskt, men han vill ha stimulans, vara med. Han har aldrig varit en sådan typ som nöjer sig med att ligga/sitta i vagnen och titta.

Nu är jag i vecka 22 med nästa, och h*n är ännu vildare i magen. Redan! Jag tycker det är helt otroligt att sparkarna kan kännas så väl redan nu. Framför allt är det ofta. H*n har inga långa sovpass.

Jag hade hoppats på en sån som kan ligga nöjt på en filt och bara titta ;), men jag börjar tvivla på om vi kan tillverka sådana...

Jag och sambon tycker nog vi är lugna och inte har så mkt för oss, fast vi kanske faktiskt är aktivare än andra i vår ålder :angel:

tobbe.jpg

Jag har haft semester nu i 4 dagar, klättrar på väggarna :eek: Hade mer än gärna haft en liten å leka med istället, vara ute å mysa hela dagarna. Upptäcka en massa nya färger.....äta sand...å stenar...å pinnar.....;)

Stina varf tokvild i magen, ända tills hennes pappa försökte få känna på sparkarna, då låg hon alldeles stilla... Sen hon väl kom ut så är det fullt ös från morgon till kväll. Hon går aldrig, hon springer, hon sitter aldrig stilla, förutom under reklampauserna... :)

Nästa bebis ligger i magen och han verkar inte vara ett dugg lugnare, snarare t'vrtemot, här är det full fart oavsett om fadern håller handen på eller inte.

Jenny

Det är sällan min bebis vill "sparka på sambon", det kan vara full rulle men så fort han lägger dit handen så är h*n stilla eller bara pressar ut en fot.

Idag verkar h*n dock lite lugnare, eller så är h*n bara väldigt morgontrött och sover gott efter min typ 20 min långa härliga dusch ;)

Vi har avlat rodeohäst, här är det fullt ös i magen dygnet runt. Ett par timmar mitt på dagen är det stilla som i graven men för det mesta är det liv och rörelse där inne.

Idag fick jag en så kraftig spark på kissblåsan att jag läckte. :o

Det var inget problem att få ut honom (4160gr) Vi var på BB i 10 min. Fick knipa ordentligt för att hinna fram!!! Då hade jag i och för sej ramlat på magen samma dag när storasystern skulle sitta på en ponny som blev rädd och putte omkull mej ( man e ju inte jättesmidig nör man gått två veckor över tiden) och dottern ramlade av och fick hjärnskakning...

Han åt varannan timme ganska länge på nätterna, trodde aldrig att jag skulle bli pigg igen, pust. Men han var aldrig ledsen eller vild, förutom om han var hungrig, då...

Här är en till med en vilde i magen!
Är i v 34 nu och det har varit helt ok att den sparkat och sprattlat därinne fram till igår då den helt plötsligt fick för sig att vända sig på tvären igen efter flera veckor med huvudet neråt....
INTE skönt när det sparkar och tänjer ut livmodern på det hållet och träffar njurar, mjälte eller vad som kan finnas där......:crazy:

För att inte tala om att det inte är en bra position inför förlossningen, sonen kom ju i v 35....:eek:

Har talat väldigt bestämt till den och försök att buffa till den lite så den ska vända sig tillrätta igen, hittills utan större framgång dock.....
:smirk:

Stackars alla tvillingmammor....

Nja, synd och synd. Det finns ingen plats för bebisarna att sparka! ;)

Min dotter låg på tvären, under mina revben och hennes huvud tryckte konstant mot mina revben. Men samtidigt så låg sonen med huvudet neråt och hade sina fötter i hennes ansikte, så hon skyddade mig nog från diverse revbenssparkar! :D

Kisseblåsan var utsatt, minns jag! :crazy:

/Timsetim

Senast ändrad:

Vår gosse var väldigt aktiv i magen och när han väl kom ut var han precis lika aktiv. Har aldrig haft tid att sova, alltid fullt ös med armar och ben, nu när han kryper och går lite så är det ännu mer ös. Fast numer har han oftast ro att sova ett par timmar mitt på dagen och i stort sett hela natten. Alla som träffar han påpekar hur aktiv han är....

Det är sällan min bebis vill "sparka på sambon", det kan vara full rulle men så fort han lägger dit handen så är h*n stilla eller bara pressar ut en fot.

Precis så är min bebbe med, såfort sambon ska känna så blir den hellugnt från att ha varit totalt sjövild i magen. ;)

Annars är den över lag väldigt livlig, knappt en lugn stund då jag är vaken. Verkar dock sova då jag sover iaf, eller så är det att jag inte känner rörelser/sparkar då? Förrutom om jag ligger på mage, då blir det ett jäkla liv, då är det bara till att ändra sovställning. ;)

Inga onda sparkar dock, inte ännu iaf, peppar peppar. Bökar mest omkring så det känns som om det är en hel orm som far och slingrar omkring. :D

Min dotter låg på tvären, under mina revben och hennes huvud tryckte konstant mot mina revben. Men samtidigt så låg sonen med huvudet neråt och hade sina fötter i hennes ansikte, så hon skyddade mig nog från diverse revbenssparkar! :D

Det låter ju himla juste mot syrran :angel:

Åkte ner till mina föräldrar igår och kollade på en massa kort från mitt 1a år :) Jag var oxå riktigt vild i magen och sen när jag kom ut.

Samma natt som de flyttade mig från vaggan till spjälsängen för jag börjat visa försök till att resa mig, på morgonen när mamma och pappa klev upp så stod jag där stolt i spjälsängen :D

Lika så hade de en liggvagn åt mig som de inte kunde ha kvar så länge då jag absolut inte skulle ligga stilla där!

Blivande mormor fick känna på en hel del sparkar igår så hon blev aldelles tårögd ;)

Fast min lillebror var ganska vild när han var bebis, och vi har så himla mkt roliga filmer på honom, han kröp i typ 200km/h och skulle börja gå när han var runt 6 månader, hur kul är de att ligga på golvet när alla andra går? Och inte gav han upp heller ;)

Är han vild på nätterna också och inte vill sova?

Hehe, det låter som min son. Turbo, turbo. Han låter tom som en bil när han härjar runt.
Han var mycket vaken på nätterna i början men nu sover han oftast hela nätterna. Men han har aldrig sovit så mycket som en bebis "borde" enligt normalsnitt.

Här är det ytterligare en bebbe som bara blir vildare och vildare. Är i v 30 nu och märker att bebben är oftare aktiv på kvällarna men får gärna ryck lite när som.... Brukar sitta och titta på magen när det far åt alla håll. Ser rätt kul ut faktiskt. Ibland får h*n in värstingkicken och då känns det kan jag lova.

Jag har det precis som ts!!! Jättevild bebis i magen!:bump: Jag vill att h*n ska komma ut nuuuu, för jag vet inte hur det ska gå när h*n blir större. Känns redan som en alien som är på väg ut genom skinnet och det är åtta veckor kvar!

Hon är inte 15 år än ;) Har hört många som sagt att de haft samma dygnsrytm i magen och upp till 5 års ålder. Det skulle betyda att vår bebis kommer springa som en tok, sova någon timme och upp igen, i 5 år :eek:

Har haft två vilda i magen och har två ännu vildare nu;), 4 och 1,5 år...

Här är en till med fullt ös medvetslös i magen :D. Från morgon till kväll ska det vändas, snurras, bökas, spjärnas mot både revben, urinblåsa, magsäck och allt annat man kan tänka sig..... som tur är så är han inte vaken jättetidigt på morgonen, utan kör igång framåt tiotiden.

Däremot kan han inte sparka som för några veckor sedan nu, det börjar nog bli lite trångt! Och de fotbollsmatcherna vill jag inte ha tillbaka, då tar jag hellre det som är nu. Tyvärr får det ju konsekvensen att jag inte kan äta, för det är för trångt, jag kan inte gå längre bort än att det finns toa inom 10 minuters håll eftersom det blir akutläge när han trycker på därifrån....... Jag kan inte heller sitta upprätt eller framåtlutad längre stunder, då det gör att mina revben hamnar i halsen....

Nu är det bara 34 dagar kvar och nedräkning pågår:banana:

Åh vad fort det går!! Min lill* verkar trivas bäst med att ligga på tvären, borde finnas mer plats tycker jag med huvudet ner och fötterna upp men det är väl inte läge för det än!

If gör detta att min mage ser väldigt kul ut :rofl: Ser ut som jag har en såndär badring på mig.

Det skulle betyda att vår bebis kommer springa som en tok, sova någon timme och upp igen, i 5 år :eek:

Jason har under sina 5 månader i livet varit ett riktigt energiknippe
Sover i och för sig hela nätterna sen 2 månader tebax, men på dagarna är det MAX 2 timmar och det utspritt på 20-30 minuters sovningar
Där i mellan är det full rulle, han kryper inte ännu men snart och då lär vi få springa!!!

Jag undrar lite allmänt efter att ha läst tråden om det inte är så att man uppfattar bebisens rörelse mycket mer än vad de egentligen är. Man *TROR* att den är vild därinne, men egentligen så rör den sig bara lite men det är ju så trångt att det känns mycket.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 051
Senast: Legolaz
·
Gravid - 1år Min son är 8 månader gammal och är minst sagt vild:crazy: Upp kl 6.20 varje morgon och därefter går allt i 900km/h! Sätter vi oss stilla...
Svar
16
· Visningar
4 006
Z
Övr. Hund Jag behöver råd tips hjälp vad ni tror detta kan vara.. Det har hållt på i flera månader.. Har kontakt veterinär som vill sätta in...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: Zuukii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama