Sv: Någon med erfarenhet av BOT på sig själv?
kl
Jag har fuskpolon, ett par långarmade tröjor och en kudde. Jag har nackont samt ont i ena axeln och armen sen en krock, jag märker enorm skillnad med BoT kläderna.
Jag använder fuskpolon ofta, speciellt nu när det börjar bli kallare för att inte bli kall om nacken, de långärmade tröjorna har jag oftast på jobbet eftersom jag rör mig hyfsat mycket där fungerar dom bra.
Så vitt jag förstått hur dom fungerar så är det meningen att det ska göra lite ont, jag fick själv vänja in mig vid polon och tröjorna med korta stunder i taget då det gjorde vansinnit ont. Detta ska vara för att materialet ökar blodgenomströmningen och då påbörjar läkningen i de inflammerade områdena = mer smärta.
Jag upplever samma sak om jag är ute och går, efter sjukgymnastens order går jag i hyfsat takt, med pendlande armar med en sten/tygnd i varje hand. Då får jag också mer ont på min ömma ställen eftersom blodgenomströmningen ökar i de inflammerade områdena.
En stund efter att jag kommit hem alt när jag tagit av mig kläderna så slutar det göra ont och jag har mindre ont innan jag tog på mig BoT alt gick ut och gick.
Ang kudden så vaknar jag på den varenda gång oavsett på vilken kudde jag somnar på, sover jag bort och har glömt min kudde så upplever jag att jag har mera ont om det är inbillning eller ej vet jag inte.
Jag försöker att både gå en promenad och ha polon/tröja på mig för att få igång blodgenomströmningen 2 ggr/dag.
Om jag inte har kläderna på mig på ett tag och inte orkar/hinner gå så får jag mer ont på kort tid.