Någon har reggat sig med en av mina mailadresser

Rosett

Trådstartare
...på facebook.

det började med att jag fick mail från facebook till ett alias-mail som jag använder på outlook. Trodde det var ett falskt mail eftersom jag inte har angett den adressen på facebook.
I kväll upptäckte jag att namnet som stod vid min alias-mailadress var en annan persons namn. Söker på min alias-mailadress på facebook och får upp en profil med det namnet. Kommer inte åt att läsa något där, verkar vara helt stängd profil.
Har nu bytt lösen på outlook (fick koder via sms + fick beskriva vad som hänt) och på facebook.

Tankar och idéer, någon?
Två personer ska väl inte kunna få samma mailadress?

:crazy:
 
Senast ändrad:
Någon kanske har hackat ditt mailkonto
Kanske det men nu har jag bytt lösen två gånger (med sms-koder) så borde isåfall fått tillbaks kontrollen över det nu. Har inte märkt något annat konstigt. Kanske den där personen skrivit fel: .com i stället för .(landskod) i mailadressen på sin facebook.
 
Kanske det men nu har jag bytt lösen två gånger (med sms-koder) så borde isåfall fått tillbaks kontrollen över det nu. Har inte märkt något annat konstigt. Kanske den där personen skrivit fel: .com i stället för .(landskod) i mailadressen på sin facebook.
Fast om det bara var så, då borde ju inte namnet vid din mail ha ändrats.

Ja det brukar ju räcka med nytt password =)
 
Fick rådet att återställa lösenordet till xx yy facebookkontot så gjorde det och kom in där, det var skapat 2013 eller så och hade ingen aktivitet alls, inga foton eller meddelanden, nada. Så jag tog bort det. Kan vara nån som haft min mailadress innan, kanske, och sen slutat använda det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 878
Ekonomi & Juridik Jag har en väninna som efter flera livskriser hamnat i en svår ekonomisk situation. Så pass att hon inte kunnat betala de två senaste...
2
Svar
20
· Visningar
3 346
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 785
IT & mobiler Det här håller på och driver mig till vansinne. Jag har fyra e-post adresser, hotmailkonton. Två utan dom kan jag lika gärna radera, för...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp