Någon facklig hjälp vid intermittent anställning?

detordnarsig

Trådstartare
Jag har enligt mitt anställningsbevis en intermittent anställning (visstidsanställning). Det står att anställnigen behöver inte sägas upp från någon part. Om problem skulle uppstå, vad kan facket hjälpa mig med egentligen? Säga upp mig kan arbetsgivaren göra precis när den känner för, eller jag behöver ju inte ens sägas upp och ha uppsägningstid, jag får helt enkelt inga arbetspass. Det enda jag kan komma på är om det skulle uppstå problem med utbetalning av min lön?

Jag är inte garanterad några timmar alls, så inte heller det kan bli något "problem". Facket kan väl knappast hjälpa mig med att få arbetspass även om andra med samma anställningsform får betydligt fler än mig?

Att det är facket som förhandlar om min lön och andra rättigheter är jag medveten om, och att det är ett starkt skäl att vara med i facket vet jag ;) Frågan gäller kanske mest vad och om jag egentligen har några rättigheter med denna form av anställning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 416
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 003
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp