Någon erfaren katt"skötare"?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 809
E

Eeiram

Någon erfaren katt\"skötare\"?

Hej!

Jag skall fatta mig så kort det går:
I stallet jag har min häst har vi två stallkatter. Problemet är att det nu har kommit dit en till katt (inte en vildkatt, men en katt som inte trivdes hemma hos sig). Katten har stannat och bor nu i ett utav uthuset där vi förvarar foder. Nykomlingen är en hona, liksom de två stallkatterna. Problemet är att dessa inte går ihop. Nykomlingen är hur snäll mot människor som helst, kelig och sällskaplig, inte alls som de två andra katterna (de har aldrig varit särskilt kelsjuka och sällskapliga, de mest går där) men den är inte alls snäll mot stallkatterna. Detta resluterar i att vi inte kan ha de tre katterna inne i stallet.

Ägaren till nykolingen vill inte veta av katten och har sagt att vi får ta den eller ta bort den.

Jag har kärat ner mig i den nya katten och vill väldigt gärna ta hand om den på bästa sätt.

Problemet är att jag inget kan om katter. Hur ofta avmaskar man, hur går det till? Katten är steriliserad och behöver inte äta p-piller. Vaccination, hur gör jag med den? annat man bör tänka på? Vad skall katten äta och hur mycket om dagen?

Mycket tacksam för svar!

/Marie

Re: Någon erfaren katt\"skötare\"?

Du kan nog få svar på flera av dina frågor på den här sidan .
På Kattens Skötsel står det intressant och viktig information. Lycka till! :)

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 365
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 931
Senast: AnneB
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: Crossline
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 498
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna