Någon duktig på dator här?

Unafraid

Trådstartare
Jag behöver hjälp. Mest troligt måste jag hitta nya drivrutiner för min pekplatta på min bärbara Fujitsu. Det fungerar att röra musen och klicka, men inte scrolla. Jag köpte den begagnad och jag tror att jag hade samma problem då, lämnade tillbaka den till säljaren som hjälpte mig då.
Detta är dock flera år sen, så jag har glömt vad han hette. Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig hitta vad jag ska ladda ner?
 
Låter underligt att musen fungerar i övrigt men inte scroll.
Skulle dock göra som @durachiny säger och gå in på tillverkarens sida och ladda ner rätt drivrutiner. Hittar du inte så skrivmodellnamnet här så kanske vi kan hjälpa dig.

Och vad gulligt sagt @TheRedLightning ^^ Är väl ett intresse jag har, även om jag har vänner som är betydligt kunnigare än mig.
 
Och vad gulligt sagt @TheRedLightning ^^ Är väl ett intresse jag har, även om jag har vänner som är betydligt kunnigare än mig.
Du verkar ju ha mer koll än vad jag har. Är själv lite intresserad men kan inte alls på långa vägar så mycket, mitt ex kunde en hel del (via honom jag lärde mig en del).
Så för mig är det så, nu får du ta åt dig för här är det du i ljuset och inte dina vänner. 😜❤️
 
Jag har provat leta drivrutiner men erkänner att jag är alldeles för dålig på att hitta. :rofl: ja, touchplattan fungerar att använda musen med, men inte scrolla. Ytterst irriterande. Men jag återkommer med modell på datorn nästa gång jag är i närheten av den. :D
 
Kan även vara att någon eller något helt enkelt stängt av scroll på paden av någon anledning. Ofta startas ett program för inställningar etc som man kan komma åt nere till höger på startfältet.
 
Kan även vara att någon eller något helt enkelt stängt av scroll på paden av någon anledning. Ofta startas ett program för inställningar etc som man kan komma åt nere till höger på startfältet.
Jag tror att det hände i kombination med någon uppdatering/virusrensning. Det kan absolut vara jag som valde att rensa bort den. :angel:
 
Jag har en Fujitsu Lifebook A series och windows 10 pro. Hjälper det? Någon som kan hitta drivrutiner med den informationen?
 
Vilken modell? Det är antagligen ett 5 tecken långt modellnummer AXYYY där A alltid ingår, Y är siffror och X kan vara H eller siffra.
 
Jag har en Fujitsu Lifebook A series och windows 10 pro. Hjälper det? Någon som kan hitta drivrutiner med den informationen?
Jag fick ett likadant problem med min Asus, jag googlade en hel del tills jag kom till någon som länkade till Asus egna hemsida. Där har de en installation av ett program där jag kan stänga av scrollen och sedan sätta på den igen, då funkar den igen. Programmet var något typ Asus smart screen. Hände samma sak när jag installerade uppdateringar på datorn, fick hämta programmet igen och nu funkar det igen. Störtirriterande :cautious:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Katter är som många vet, väldigt duktiga på datorer. De kan troligen hitta fler funktioner än vad tillverkarna av dator och program...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: MissFideli
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 957
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 305
Senast: Korven
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp